onsdag 17 augusti 2011

Husmors-Becka


Favvofika - morotskaka


Tro det eller ej... Beckelina har bakat! Med undantag ifrån när det vankas fest är det ingenting som inträffar särskilt ofta men efter ett "det-måste-finnas-godsaker-hemma-när-folk-hälsar-på-bebben-infall" satte jag käckt igång!

Mototskakan (en av mina 4 "bakklassiker" vid sidan av marängdröm, daimkladdkaka och sommartårta) blev dock inte riktigt som jag tänkt mig... Förvisso är det ju viktigt att den inte blir torr, utan saftig, men ett tokkletigt mittparti är väl ändå inte meningen? Hur som helst åt jag upp mittensmeten, vilket kanske inte var helt klokt med tanke på den magknip bikarbonatet och bakpulvet (?) framkallade, och frös in kanterna. Har du riktigt tur kanske en kakkant väntar dig när du kommer på besök... eller (om du har ännu mer flyt) har någon hunnit före och du får istället njuta av inköpta Ballerinakex och Fingers;) Jaja, jag gjorde i alla fall ett försök att vara huslig!


Marängdröm med chokladkräm, grädde & bär


Daimgräddkladdkaka


Frukt- & gräddtårta (aka "Sommartårta")


Imorgon IKEA-visit och extra mätning av magen. Barnmorskan tyckte min magge mätte lite i underkant vid förra MVC-besöket så låt oss hoppas att morgondagens mätning går bättre och att bebben växer som den skall!

Kyss, "Bullmamman"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar