torsdag 18 augusti 2011

Ordinerad vila

Fasiken, att "ta det piano" har liksom aldrig varit min grej och att dessutom behöva göra det på beställning...

Morgonens MVC-besök bjöd på dubbla känslor. Självfallet var det, som alltid, ljuvligt att höra sin lilla/lille knodd men dessvärre har magen inte vuxit på 3 veckor (står och stampar på "32") och blodtrycket är rejält förhöjt (undertryck 90 istället för mitt normala 65). Första lediga tiden på Östra för sk viktskattning är på onsdag (ultraljud med storlekskontroll av baby samt mätning av fostervatten) och tills dess är jag ordinerad vila. Fine, jag skall absolut göra som de säger (och vila så mycket som möjligt) men jag kan inte låta bli att irritera och oro mig över att det skall behöva ta nästan 1 vecka att få en kontroll. Lite väl sent att upptäcka eventuella fel dagen före beräknad nedkomst! Grrrr!


Nu skulle jag egentligen åkt till IKEA men låter Micke sticka iväg själv och kryper istället ner i sängen med en rykande färsk "Elle". Kanske inte så dumt att chilla i alla fall;)

Puss, Beckis

2 kommentarer:

  1. Vännen, vad jobbigt:( Vila nu ordentligt och ät lite extra morotskaka, det är du värd! Det finns utmärkta konditorier som era gäster kan handla med sig någon god kaka ifrån när de kommer på besök för att gosa med er lilla/lille:)
    Kramar i massor/ Jenny

    SvaraRadera
  2. Haha, visste att bakningen skulle knäcka mig;) Skämt å sido, lyckades faktiskt få till en kaka igår utan kladd så nu känner jag mig nöjd på kakfronten! Egentligen vill ju folk ändå mest ha mackor så nu blir det brödbak! Haha, skojar bara, lovar att ta det hellugnt med allt:)
    TACK för stöd och PUSS!

    SvaraRadera