måndag 15 augusti 2011

Grillkungen


Grillat är godast!
(foto: Malin Pettersson)


Gårdagen gick i slow motion för min del - oavsett vad jag tog mig för (och det var inte mycket) gick det i snigelfart. Har ju "kört på" ett bra tag nu så jag anar att det är kroppens sätt att säga "hej kompis, ta det lite lugnt"! Jag lydde snällt och gick och lade mig mitt på dagen (vilket typ aldrig händer) och efteråt kändes det faktiskt lite bättre. Än bättre blev det på kvällen då familjen Pettersson - svärmor, svärfar (som efter viktnedgång, träning och solning var snyggare än någonsin) och LillM - kom på besök.

Micke invigde sin 35-års present - "proffsgrillen" - och jag måste erkänna att han skötte sig alldeles utmärkt! Fläskfilé, revben och chorizo på längden och tvären, ackompanjerat av fetaostsallad och tzatziki. Vi var 5 vuxna som åt men det fanns nog mat till ett dussin;) Måltiden avslutades med glassmys i soffan. (Dock tyvärr inte mjukglass, vilket varit min "big craving" under denna graviditet). TACK Alla Fina för att ni förgyllde söndagskvällen!


Grillkungen Micke
(foto: Malin Pettersson)


Såväl Estelle som jag ÄLSKAR mjukglass


Idag - allmänt (föga upphetsande) fix à la diskning, tvättning och städning. Imorgon - efterlängtat besök hos min superfrisör Marie:)

Hoppas starten på veckan varit till belåtenhet!/ Beckelina

2 kommentarer:

  1. Haha! Du är en av de få jag känner som går till frissan typ dan innan bf! Underbart, och helt rätt tänkt! (Själv var jag på manikyr veckan innan jag fick Signe, man vill ju inte att bebben ska tas hand om tråkiga nagelband;-)

    SvaraRadera
  2. Tänker så här - sömnlösa nätter blir ju inte direkt roligare om man ser ut som en kratta i håret;) Pöss!

    SvaraRadera