lördag 18 juni 2011

Vare sig möhippa eller Porscheparty:(


Sisters på Push maj 2010


"Den spännande lördagen", vilken jag så glatt kvittrade om i gårdagens blogginlägg, avslutades före den ens hunnit börja. Deprimerande. Värdelöst. Fullständigt kasst.

Planen var möhippa (för Mickes barndomsvän Johans blivande fru, Maria) med diverse roligheter dagen/kvällen lång. Som en liten bonus stod vi uppskrivna på Push gästlista för en drink framåt småtimmarna. (Tack LillM & Herr Mattsson!) Men jag menar, vad är en tokhärlig möhippa och en Porschefest jämfört med sömnbrist och vård av sjukt barn?

Blir så t r ö t t. Man hinner liksom inte ens tänka tanken att få komma ut på något skoj förrän det skiter sig. Utan överdrift väckte Estelle mig 50 gånger inatt. Hon var varm, kall, törstig, ledsen, hade ont i magen, kunde inte sova, ville inte ligga i sin säng, inte min... Det var jättesynd om henne men samtidigt sov JAG inte en enda sammanhängande timma på hela natten. (Jo, man blir ego när man lider av akut sömnbrist!)

Trots tröttheten bestämde jag mig ändå för att göra ett tappert försök att komma iväg på möhippan. Det sket dig fullständigt! Oberoende av om jag duschade, var på toaletten, packade väskan eller försökte äta frukost satt Estelle som fastklistrad på mig och skrek h y s t e r i s k t.

Bara att lägga ner alla planer och istället ladda inför en härlig dag instängd i hemmet med sjukt barn. Tjo ho! Bitter? Lite. Arg? Väldigt! Dramatisk? Kanske något;)


Heja Maria! Hoppas du får en oförglömlig dag! Kram, Becka

Ps Merino, Darling! Var sjukt sugen på att dansa med dig och möhippegänget idag:( Vill höra allt om Marias rumpskak! Ds

2 kommentarer:

  1. Älsklings Beckis!
    Tjejerna var grymma....du får be dom visa upp dansen på bröllopet ;)

    Se nu till att vila och hoppas Åsa bloggar så vi får lite kraft av bossens bravader!

    Kärlek i mass <3

    SvaraRadera
  2. Min Merino!
    När Åsa kommer hem tycker jag det är dax för en MAD-reunion:)
    Saknar dig, puss!

    SvaraRadera