fredag 10 juni 2011

Lost in Askim


FINASTE Milla & SÖTASTE Henrietta!


Sköna gröna Askim


Har ännu en gång blivit påmind om mitt fantastiskt dåliga lokalsinne... Idag, när jag skulle åka och hälsa på familjen Wikström i Askim, var det nära att jag hamnade på Hisingen! Hur är detta möjligt? Allt gick som smort fram till Säröleden och sedan sket det sig fullständigt. Plötsligt stod det vare sig Askim eller Särö på skyltarna utan Frölunda torg eller Hisingen var de destinationer jag hade att välja på. Är väldigt glad att jag tog mitt förnuft till fånga och slängde mig av vid köpcentrat och härmed undvek att hamna på andra sidan älven. Ett tag var jag så trött på allt omkringvirrande att jag (ärligt) funderade på att åka hem och börja om på nytt!

Väl framme väntade en underbar sommarfika (med mängder av olika sorters bröd, bullar och strawberrycheesecake) tillsammans med hela klanen Wikström - Camilla, Martin, Alexsandra, Sebastian och ljuvliga lilla tillskottet Henrietta. Förutom mumsig mat stod hårstyling (Martin är en fena på våffeltång!) barbielek, altanhäng och, såklart, babygos på programmet. Dagens skratt fick vi när Estelle stolt deklarerade: "Milla, jag har blivit stor nu, jag dricker bubbelvatten!"


Bustrion Basse, Alexsandra & Elle


Kärlek


Välkommen till världen lilla älsklingen!


Barbiesamlingen var poppis


Stells tittar beundrande på sin nya idol

TACK för en superhärlig dejt! Låt oss ses snart igen!


Mitt enda problem just nu är att morgondagens Tylösandresa med Sportlife är inställd för min del:( Hur gärna man än vill orka/hinna/göra allting så kan det ibland bli lite för mycket av det goda. Denna helgen vigs åt familjen och vila vilket både känns skönt och trist. Härligt att softa men samtidigt tråkigt att missa alla sköna Sportlife snubbor och snubbar. Ha det BÄST gänget! Hoppas på nya chanser när bebben är ute:)

Sussa sött, Beckelina

2 kommentarer:

  1. Godingar!
    Tack för det efterlängtade besöket, vi njöt verkligen. Verkligen glad att du inte gav upp och körde hem igen, fniss. Du fixade det galant och nästa gång behöver du säkerligen inte köra ända till Frölunda för att hitta hit.
    Fullt ös och ljuvligt att se barnen leka så fantastiskt bra även om det inte har träffats på så länge. Vet att speciellt Alexsandra sett fram emot att träffa Stells och Sebastian tyckte att det var jättekul att leka. Vilken liten kille faller inte för en tjej som vet hur man leker lite coola lekar (inte mamma-pappa-barn) "Ta mig till fängelse! Ta mig till fängelse!" - det gick verkligen hem.
    Det är inte varje dag man får så fint besök, nästa gång ni kommer är markservicen förhoppningsvis lite bättre uppdaterad (tusen tack för hjälpen) ;O)
    Det var härligt att få ha er här, vi njöt verkligen och vi ser fram emot nästa gång vi ses.
    Stora kramar från familjen Wikström

    SvaraRadera
  2. Åh, vad FINA ni är! Det är vi som skall tacka, underbart härligt att ses!
    Hihi, hade glömt Sebban och Estelles "fängelselek":) Sicka busungar!!!
    Största kramen, höres snart!
    Ps Hoppas Alexsandras disco var roligt! Hälsa henne att hon var toksnygg i sin rosa outfit! Ds

    SvaraRadera