torsdag 2 juni 2011

Partyfix dag 1

Dagens göromål inför lördagens fest - provsmakning av tårta (vilken bakats med mycket kärlek och omsorg i onsdags) och rabattrensning - genomfördes med varierat resultat.

Gällande kakan hade jag bestämt mig för ett hälsosammare alternativ, cheesecake med branflakesbotten, och redan här begicks misstag nummer 1. Det finns liksom en anledning till att kakor/tårtor innehåller smör, socker och grädde istället för fullkornsflingor, honung och gräddfil... Kakbotten blev förvisso ok (jag är ju som bekant ett flingmonster) men what's up with the fyllning? Följde receptet till punkt och pricka - lät kakan stå över natten i frysen och ställde fram den 20 min före smaktestet skulle äga rum. Då var den fortfarande genomfrusen och det tog minst ytterligare 2 timmar före kakan gick att äta. Skall inte en cheesecake vara fluffig och len? Denna variant (med barkbotten!) var snarare vattnig och gryning! Misstänker att upptiningen och gräddfilen inte till fullo harmonierade;) "Halv 8 hos mig Lisa" och Heddan - ni som är fenor på bakning - vad gjorde jag för fel?!! Hur som helst är hälsodesserten raderad ifrån festmenyn och har ersatts med "min klassiker" - kladdkaka med polkagrädde:)

Ogräsrensningen gick däremot strålande! Ernst, släng dig i väggen! Här kommer Beckis! Tycker visserligen fortfarande daggmaskar, gråsuggor och skalbaggar är sjukt äckligt men glädjen att se blommor och buskar i prydlig ordning överväger äckelkrypen med råge. Att dessutom få solkyssta axlar (och en halvt sönderbränd rygg;) är ytterligare ett plus! Trädgårdspåtning is the shit!!!


Nu, sova. Imorgon, fortsatt partyfix, men framför allt - firande av min snygging till 35-åring genom en tripp till Borås Zoo! Tjjo hoo! Hipp Hipp Hurra!!!

Natti, Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar