lördag 25 juni 2011

Midsommaridyll


Midsommarsötnosen Ebba


På väg mot midsommardans


Med risk för att låta något skrytsam måste jag ändå få säga att gårdagens midsommarfirande hos Svanhög/Reskows innehöll allt man kan önska - sol, sill, nubbe, snapsvisor, blommor i håret, midsommarstång, "små grodorna", picnic, grillat, jordgubbar i mass med glass i stora lass och "årets första dopp". Detta tillsammans med en stor portion glädje och lika mycket kärlek fulländade vår midsommaridyll:)

Gällande premiärbadet ljuger jag om jag säger att det var frivilligt ifrån min sida. Jag satt lugnt och fint vid poolkanten och studerade "galningarna" som (trots blåst och ca 15 grader i luften) badade då Herr Reskow bestämde sig för att göra en sk "kanonkula på luftmadrass". För er som inte bevittnat detta rackartyg kan jag berätta att kroppstyngden i kombination med vattenleksaken gör "förödelsen" än värre... Gissa bara en gång vem som blev översköljd av jättevågen?!


Före...


Efter!


Sötaste badtjejen i ny baddräkt


Poolmys...


...och poolbus:)


Så, vilka deltog i gårdagens sommarsaga på Särö?


Kalle & Per


Anna & Wille


Micke


Anna & Erik


Hellan & Stella (& Henke som inte fastnade på bild)


Peter


Estelle


Efter sillunch i Anna & Peters urmysiga trädgård (jajamen, vi kunde sitta ute!) begav vi oss till Bassängbackens midsommarfirande nere vid vattnet. Kunde inte låta bli att le när jag såg alla club blazers, färggranna chinos och bakåtslickade frisyrer. Mest fascinerad var jag av en mamma med två döttrar vilka alla tre hade identiska vita spetsklänningar, koftor och kransar. Hur i helskotta får man en 4-åring och en 6-åring att vara skinande rena och dessutom behålla sina blomsterkransar på? Estelle hade sin i max 2 minuter och att bära utvald midsommarstass (blommig jumpsuit) kom inte på frågan! Kanske lika bra att hon valde jeans med tanke på dragkampen hon gav sig in i...


Stellsan ger järnet!


Skämt å sido - midsommardansen med efterföljande picnic var underbart härlig! Jag och Anna gjorde vårt bästa för att hänga med i "Prästens lilla kråka", "Faster Ingeborg" och "Så går vi runt":)










Efter dansen var det mysigt att krypa ner hos Hellan


Midsommarfirandet bjöd även på flera kära återseenden då jag träffade ett gäng av mina barn- och ungdomsvänner ifrån Onsala:) Grymt kul att se Crille, Gidlund, Staffan & Co! Dottern min är ju inte direkt blyg av sig och tog tillfället i akt att slänga sig över Staffan...


Staffan med ett hel drös busungar


Avslutar med en bildserie av "kransdilemmat". Stellsan tyckte inte det var något vidare med huvudbonad utan föredrog att Ebba eller mamma bar blommorna:)


"Jag gillar inte krans!"


"Bort, sa jag!"


"Ebba kan ha den!"


"Eller du mamma!"


Hjärtligt TACK för en magisk midsommar! Igår somnade jag runt tre snåret med ett stort leende på läpparna:)

Kärlek, Beckis


TACK Finaste Anna & Peter!


TACK Älskade Vänner!


Ps Före Särö hann vi med en snabbfika (med världens smarrigaste snittar och chokladdoppade jordgubbar) hemma hos mamma & pappa och passade även på att hämta upp den omtalade kransen. TACK underbara mor för att du, som vanligt, skapade en bedårande midsommarkrans och även om den inte var helt poppis hos Stella gick den definitivt hem hos oss övriga! Ds


Estelle hjärtar mormor


Mumsiga midsommarsnittar


Ps2 Apropå godsaker... Säger bara "Hellans mini-cupcakes"! 2 die 4! Ds2




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar