tisdag 14 juni 2011

Från hormonbitch till virrpanna


Uppmuntringspressy


Jag har nog inte varit helt lätt att leva med den senaste tiden... Först var det abnorm trötthet och illamående, sedan influensa i månader och nu senast, träningsabstinens kombinerat med pluggstress. TACK Micke för att du står ut med "hormonbitchens" gnäll och ständigt muntrar upp! Efter förra veckans "bryt" (då jag, i dagar, lipade över allt och ingenting) överraskade han t ex med glitter ifrån Dyberg Kern! Bling bling gör sannerligen underverk för humöret:)

Känner mig något mer balanserad denna vecka (härligt att man äntligen börjar hitta sig själv igen när graviditeten snart är över;) men stundtals kan jag inte låta bli att undra hur det står till "därinne". Och då menar jag inte i magen, utan i huvudet! Är, minst sagt, snurrig...

Härom dagen, när det hade regnat rejält under natten, fick jag (trots att termometern visade dryga 20 grader) för mig att det var kyligt ute och klädde Stellsan i en (under vintertid) gosig fleecehoody med pälskrage (?!). Stackars lilla barn... Jag insåg inte mitt misstag förrän jag kom fram till dagis där övriga kids väntade i sommarklänning och shorts;) Ett annat exempel på mitt förvirrade tillstånd är oförmågan att ta järntabletter. Oberoende av hur många tablettkartor som placeras ut på strategiska ställen och alla "kom-ihåg-lappar" som skrivs är det tydligen en omöjlighet för mig att ta min dagliga Niferex. Jag menar, hur svårt kan det vara?!


Härlig tröja i januari, inte juni


Igår fick jag celebert besök iform av Sthlm:s bönan Nat och bedårande lille Leon. En högst efterlängtad visit! Tusen TACK Finingar för en dunderkväll som tog slut alldeles för fort! Vill passa på att slå ett slag för Nattes (och hennes kompanjon/soulmate Ivans) nya business - Duo4. En upplevelse utöver det vanliga och en helt unik behandlingsform där avslappnande massage kombineras med ansiktsbehandling och fotvård. Blossom (ni vet, hälsoexperten tillika discodonnan) beskriver härligheten som "bättre än sex - en mix av peeling, healing och feeling"! Detta får man ju inte missa:)


Neej Nat, jag vill bara...


...PUSSAS!


Kärleksöverfall


Nu väntar sängen:) Sköna drömmar, Beckis

3 kommentarer:

  1. Jag tror att en liten rosa luv-tröja hade vart mer passande *Blink*
    vi får ta å cs väldigt snart, så Estelle kan få sin tröja..! :-)
    STOR Kram Linisen*

    SvaraRadera
  2. Jaaaa! Och Vince skall ju också få paket:)
    STÖRSTA kramen!

    SvaraRadera
  3. TACK du fantastiska kvinna & vän för en härlig kväll.
    Snart ses vi igen!
    Puss

    SvaraRadera