fredag 17 juni 2011

"Jag älskar oss!"


Mitt allt


En 3-åring kan vara påfrestande på alla sätt och vis (påklädningsvägran blandas med matslarv och uttryck såsom "jag kan själv" & "dumma mamma" är ständigt återkommande) men oftast är de toksöta och fullständigt oemotståndliga. Estelles 3 favvofraser just nu är:

1/ Tillägget "eller hur?" efter varje mening - typ "Mamma, jag får en glass till, eller hur?" (Sägs med bedjande blick och huvudet på sned vilket gör det helt omöjligt att stå emot. Jag är hopplöst dålig på att säga nej på frågor likt denna. Jag menar, hur farligt kan en extra glass, eller två, vara? Visst, det finns en poäng med fredagsmys och lördagsgodis men även småttisar måste väl ibland, likt vuxna, få njuta av vardagsgotta?)

2/ "Jag har blivit stor nu, jag dricker bubbelvatten" (Vet att jag återberättat detta tidigare men kommentaren är ju outstanding! Särskilt med tanke på att hennes mor dagligen hinkar litervis av "Loka". Estelle måste tycka jag är minst 100 år;)

3/ "Jag älskar oss!" Kan inte med ord beskriva vare sig ynnesten att få höra denna kärleksförklaring eller mina känslor inför henne. Hon är mitt allt.


Förutom diverse sköna uttryck ifrån Estelles sida har dagen bjudit på såväl toppar som dalar. Höjdpunkten var, utan tvekan, besöket hos frisör-Marie (vilket piggade upp en förkyld småbarnsmor avsevärt!) och bottennappet, den uteblivna lunchen hos Ciccan. (Hjärtat, vi tar igen det snarast!) Nu gäller det att kurera sig inför den spännande morgondagen... Återkommer;)


Önskar Er en härlig helg!/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar