tisdag 12 april 2011

Sommarsöt budgetdress


Summerdress 2011


Svidande ögon, rinnande näsa, nysningsattacker och tjock hals... Vad är det frågan om? Kan väl omöjligt vara sjuk igen? Har förvisso varit frisk i hela en vecka (ja, jag är tokironisk!) men ändå? Sedan slog det mig: "Aha! Den årliga pollenskiten!". Ringde mamma och kvittrade: "Jag är inte sjuk, det är bara allergi!" Mor min tog ner mig på jorden igen genom att förklara att symptomen "igelkott i hals" inte stämmer överens med min analys. Strunt samma! Det är väl en mix då! (Bättre än om det skulle vara ytterligare en mastodont förkylning/influensa!)

Istället för att deppa bestämde jag mig för att hylla våren genom att shoppa en klänning på MQ. Blev galet kär i sommardrömmen vid första ögonkastet och jag är helt övertygad att denna stass (likt "Lindexfyndet" nedan ifrån förra året) blir ett av mina favvoplagg framöver. Visst är det underbart när man hittar något som både är prima och prisvärt?!!


Summerdress 2010
(foto: Åsa Eriksson)


Matchar mitt nya kap med stoora solisar, bruna Guess-sandaletter med träklack, favoritsmycken ifån Temple of Spirit och Vintage by Fé, långkofta och (givetvis) min Alexa-bag. Japp, där var sommarens outfit spikad:)


Viva våren!/ Beckelina


Ps Klänningen finns även i en supersöt volangvariant... Ds


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar