fredag 15 april 2011

Matmagi


FredagsFEST!


Eventuella personer som oroar sig över min vikt (läs mamma med m fl) kan sluta omedelbums! Kvällens (makalöst, oförskämt goda) matupplevelse bestod av följande:

- hummer, krabb, räk & avocadosallad
- färskpotatis (premiär!!!) med laxrom & löjrom
- krabboll
- hummerkompott
- kalvsylta med färsk rödbeta
- carpaccio med parmesanflan
- råbiff
- vårkyckling
- oxfilé med sidfläsk & anklever
- oxfilé med grönmögelost
- ananas & melonsallad med färska hallon & blåbär


Mästerkocken? Pappa, givetvis... Vet ni förresten att jag anmälde honom till "Mästerkocken" (TV4) och han blev antagen, men valde att tacka nej? Jäkligt trist, är nämligen helt överygad att han, med lätthet, tagit hem storvinsten:) G R Y M är bara förnamnet!


Mästerkocken & jag
(Provance 2007)


Mina smaklökar slår trippla volter, ropar halleluja men har aningen svårt att komma till ro. Knivigt att sussa nu men man slipper, milt uttryckt, gå till sängs hungrig;)

Nattinatt/ Beckis

2 kommentarer:

  1. Waaaah men sluta vilken UNDERBAR bricka!! Förvånar mig inte ett ögonblick att han blev antagen. Jag säger bara EN sak: K r a b b o l l a r. ;) puss

    SvaraRadera
  2. Rättelse: Han blev erbjuden att provlaga mat (och ev bli antagen) men valde att tacka nej. "Saltade" visst lite där;) Tror, i och för sig, testet hade gått grymt:)
    Håller med dig, krabbollarna är inte att leka med!
    Önskar dig en härlig dag, min sköna!

    SvaraRadera