onsdag 13 april 2011

På väg upp!


Min ängel, min mamma
(Sommaren 2010)


Jag är helt övertygad om att änglar finns - inte enbart som ljuva väsen uppe bland molnen utan även mitt ibland oss. Den vackraste av dem alla är, tveklös, min mamma. En mer varmhjärtad, omtänksam och osjälvisk människa finns inte. När jag själv fick Estelle blev kärleken till min egen mor ännu starkare, ytterst besynnerligt eftersom jag trodde jag redan älskade henne maximalt. Men vet ni? Kärleken har ingen gräns utan är oändlig. Det fina är dessutom att den inte är begränsad till en person utan att det faktiskt går att älska flera, lika mycket. Varje dag känner jag en enorm tacksamhet över att inte bara ha en fantastisk mamma i min närhet utan även en outstanding pappa, ömsint bror, ljuvlig dotter och underbar sambo. Att tillhöra en kärleksfull familj och omges av vackra vänner betyder allt. Ty ensam är inte stark utan just ensam.


Men även solen har sina fläckar;) Härom dagen drog morsan till med en kommentar man helst sluppit... Hon smekte mig ömsint över ryggen och konstaterade glatt: "Jajamen, nu börjar du bli rundare även här, skönt att bebben får lite mer plats". Mamma, snälla! Borde inte du, efter två graviditeter, veta att 1/ bebisen inte bor i ryggfläsket utan i magen, 2/ alla synpunkter gällande vikten undanbedes. Då jag vet att hennes uttalande till 100 % var ett uttryck för omtänksamhet kan jag omöjligt bli irriterad på henne men visst är det fascinerande hur en gravid kvinnas vikt och utseende ständigt diskuteras. Av alla. Antar att "that's life" när man är i välsignat tillstånd:)

På bilden nedan är jag gravid i 6 månaden (dec 2007), dvs 1 månad längre gången än jag är nu. Kanske blir jag något större denna gång men håller tummarna att graviditeterna blir hyfsat jämförbara gällande viktuppgång. Men man vet aldrig... just nu är jag galet förtjust i mackor på längden och tvären samt havrekakor med stora bitar mörk choklad. Fast allra godast är grapefruitjuice - typ en liter morgon, middag och kväll! Men, va fasen, "lite" juice kan väl aldrig skada? Att man får frätskador i gommen är en annan femma;)


Min 30-års fest 2007


Mammas 59-års fest 2011


Kärleksfulla kramar till Er alla!/ Becka


Ps Japp, rubriken åsyftar såväl vikten som humöret;) Ds

Ps2 Idag kom den här undersköna varelsen hem efter en två månaders Sydafrikatripp. Som vi har längat efter dig, LillM! Varmt välkommen hem!


Älskar detta fotot! Galet snygg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar