tisdag 19 april 2011

Olaglig fashionista på vift


Härligheter på rad... I'm in heaven:)


Herregud - ytterligheternas tid är här! Igår drömstyling på QC inför nypremiären av Veckans Cat och idag däckbyte i arla morgonstund. Inte så att jag själv bytte däcken, men ändå... hyfsad skillnad mellan ljuva silkiga klänningar och hårda gummidoftande bilprylar;)

Dagens byte ifrån vinterdäck till sommardäck är en historia i sig. Då jag kört olagligt ett tag (skiftet skulle skett för typ en vecka sedan) blev jag mer än lättad när Martin på Däckpoint svarade "det är bara att komma förbi" när jag, lätt uppstressad, ringde för att boka tid. Vilken klippa! Glad i hågen begav jag mig iväg till gummiverkstaden vilket var lättare sagt än gjort. Med facit i hand är vägen dit busenkel men då jag och "nya vägar" (okey, nästan nya vägar, har varit där max 3 ggr) inte harmonierar klockrent virrade jag runt i samtliga av Mölndals industriområden och var dessutom nära att köra på motorvägen igen (i fel riktning!). Insåg dock mitt misstag i sista sekund och genom en impulsiv, något vansklig, u-sväng lyckades jag vända ekipaget. Till slut kom jag fram och blev helnöjd när Martin, omedelbart, lät mig "köra upp på rampen". Det kallar jag service! Att han först erbjöd mig att komma tillbaka och låna hans bil under dagen, men sedan rappt ändrade sig när han fick höra att jag aldrig tidigare kört automat, är en annan femma;) I love VIP-treatment!

Finfin behandling fick jag även igår, under plåtningen av Veckans Cat. Den ena tjusigare kreationen än den andra hängde på rad (redo att provas) och matchande skor, väskor och smycken stod prydligt uppställda nedanför. Katarina stylade som vanligt med g r y m känsla och Anna förvandlade mitt trötta ansikte till ett mer bildskönt. Det kändes som jag befann mig i ett avsnitt av Superstylisten Jonas. Har du, by the way, missat detta störtsköna program, spika måndagar 22.30 (TV 3) from nu. Underhållning på hög nivå! (Hollywoodstylisten Jonas Hallberg lever livet i LA, stylar kändisar och levererar obetalbara kommentarer hela tiden! Grymt kul!)


Däck & Mode åt folket!/ Busan

Ps Piffigt Påsktema i fredagens Veckans Cat - missa inte detta! Ds

2 kommentarer:

  1. Längtar efter nya Veckans Cat-bilderna!!! Spännande!

    SvaraRadera
  2. Kaxig och annorlunda påskoutfit väntar:)
    Puss på Anna P!

    SvaraRadera