lördag 9 april 2011

Schizo Me


Hallelujaday


Ärligt talat, man kan ju undra om jag lider av en light form av schizofreni... Igår hade jag värsta psykbrytet (lipade, i princip, konstant hela dagen) och idag är livet solsken. Gårdagens nervkollaps var säkerligen en kombination av 1/ att tvingas vara inne, pga feber, trots vårväder ute, 2/ att inte ha tränat på 6 (!!) veckor (= obeskrivligt frustrerande) och 3/ total tristess. (Om du tycker jag är en lipsill - testa gärna att, med några få undantag för korta turer till skola och jobb, stänga in dig i 2 månader utan att umgås med någon utanför hemmet. Toppa detta med konstant feber och skallebonk... Det täääär!!!)

Men, idag har jag haft en verklig hallelujaday med familjen och känner mig mer energisk och uppåt än på länge! 9 april är mammas födelsedag och detta har vi firat dagen lång i mor & fars mysiga trädgård. Vi kunde tom äta ute vilket var fullständigt ljuvligt! Har varit så svältfödd på sol att det gjorde mig toklycklig att vistas i den under några timmar. Snacka om humörshöjare, den där energiklumpen:)


Såväl jag,


som Stellsan...


...och Micke NJÖT av solen


Födelsedgasbarnet med 2/4 av sina barnbarn


Middagen var, som alltid hos mina päron, superb och det fanns något för alla! Kidsen gick loss på taco, varmkorv och fiskpinnar medan jag frossade hummer och gambas:) Frågan är om inte skaldjur toppar min "smarrigast-i-världen-lista"?


Astrid & Brorsan väljer & vrakar


Efter maten blev det vattenballongbus


Snygg parering Micke:)


Positivt tänk ("bra istället för blä") är det som gäller from nu!

Love/ Becka


Ps Kan man bli annat än hög på livet när man får umgås med sådana här gosingar? Ds


Kusinerna Bus


Mamma, Edith & Stells <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar