fredag 22 april 2011

NYPREMIÄR Veckans Cat - Easter Elegance


Kleopatra frisyr


Accessoarer värdiga en inkadrottning


Sidendröm med fjädertryck


Egyptisk drottning, inkagudinna, afrikansk prinsessa, påskkyckling, blåkullahäxa... valet är ditt;) I Veckans Cat betonas påskens festkänsla och såväl högtiden som solen hyllas genom en outfit i sprakande gult, orange och guld. Färgexplosionen kunde inte ha kommit lägligare! Som vi har längtat efter värme, sol och glöd!

Fullkomligt älskar Katarinas lyxiga påskstyling och hennes mix av material - fjäderlätt sidenstass i kombination med rustika, maffiga, accessoarer. Känslan av fest och mystik förhöjs ytterligare genom en make up med sotiga ögon i fokus. Makeupartisten Anna delade med sig av ett bra tips: Undvik alltför mycket skugga på själva ögonlocket (då detta tenderar att ge ett alltför spacklat intryck) och satsa istället på penna runt hela ögat. Använd gärna en brun eller grå nyans (ger ett mer sofistikerat resultat än svart) och glöm inte att sudda, sudda, sudda. Det är en verklig fröjd att bli ompysslad av proffs likt dessa sköna, superbegåvade, damer. TACK Cat & Anna för att ni ständigt inspirerar!


Före jag levererar alla detaljer kring den utvalda outfiten, önskar jag ge en kort historialektion: Den judiska högtiden firas till minne av israeliternas uttåg ur Egypten medan Jesus uppståndelse står i centrum inom den kristna påsken. (I nordisk mytologi ställde vikingarna till fest för att hylla ljuset, livet och våren.) Oavsett tro och religion är det fokus på FEST, vilket vi såklart tagit fasta på i Veckans Cat:) Låt mig presentera - Easter Elegance:

Sidenklänning (3299 kr): Malina
Sandal med kilklack (1695 kr): Marella
Inkahalsband (995 kr): Rützou
Armlänk med stenar (1995 kr): Rodebjer
Maffig ring (598 kr): Rodebjer
Breda armband (349 kr/st): Black Lily
Smala armringar (598 kr): Marella












Avslutningsvis ber jag att få önska Er alla en härlig högtid i festens tecken med massor av god mat, bubblig dryck, smarriga sötsaker och, såklart, kärlek i överflöd!

Happy Easter!/ Er Becka


Ps Har du ännu inte fått något påskägg av din pojkvän/man? Tipsa honom om 1/detta inlägg, 2/ att Malinakläningen med lätthet får plats i ett ägg och 3/ QC har öppet på Annandag Påsk;) Ds

4 kommentarer:

  1. Om jag önskar mig en pojkvän i påskpresent i år ( dock helst ej en som ryms i ett ägg ), så kan jag önska mig en dylik klänning av ovan nämnda pojkvän i påskpresent NÄSTA år. BRA plan :D .

    LOVE the bangs btw! Jag önskar att jag kunde ha lugg... Lockigt hår är så schuuukt överskattat!

    Glad påsk!!

    SvaraRadera
  2. Soffan, du är sjuuukt rolig och SÖT! Lovar att tipsa om en cool stass nästa år när du skall på påskfest med din Mr Hunk;)
    Happy Easter!

    SvaraRadera
  3. Jag ÄLSKAR tipset om klänningsägget! Genialiskt!! ;) Och eftersom skor är min grej så måste jag få tipsa om vad jag tror jag även haft som önskemål tidigare - närbilder även på skorna, tack! :) Ett par Marella med 1) kilklack och 2) sympatiskt pris - borde faktiskt ha en självskriven plats i min garderob.. :) pusss

    SvaraRadera
  4. Yes, klänningsägg = det ultimata ägget!
    Japp, skärpning ang skonärbilder utlovas from nu:) Marellakilklackarna är både supersnygga, bekväma och får plats i ett XL-ägg;)

    SvaraRadera