torsdag 7 april 2011

Inlåst i soprummet


Varning för dessa utrymmen!
(foto: If)


Nej, detta är inget försenat aprilskämt utan helt taget ur verkligheten, närmare bestämt min. För några timmar sedan blev jag inlåst av en granne i vårt gemensamma soprum på gården. Jo, det är faktiskt sant! Vad föranledde då denna grymma handling? (Jag menar, inte nog med att man blev berövad sin frihet, det skedde dessutom i ett stinkhål!) Hade jag betett mig oförskämt och var förtjänt av denna behandling? Icke! Är min grannfru ond och planerade att länsa mitt hus? Såklart inte!

Jag och grannen möttes utanför soprummet, vilket ligger ca 100 m ifrån radhusen, och gick in (men, tyvärr, inte ut) i gemensam trupp. Då jag hade femioelva påsar att slänga och hon bara en ynka, gick hon i förväg. Fine. Bara det att hon, utan att tänka sig för, reglade dörren ifrån utsidan, hoppade raskt in i bilen (vilken hon parkerat precis utanför) och körde iväg. Jag uppfattade inte vad som hade hänt förrän jag hörde "Wroom" ifrån bilmotorn...

P A N I K! Vad göra? Började med att skrika "Hjäälp! Jag är inlåst! Hjääälp!" för full hals. När jag insåg att detta var lönlöst (soprummet ligger, som sagt, en bra bit ifrån husen) funderade jag ut "plan b" - att sparka upp dörren. Hejdade mig dock en stund och tänkte att det kunde vara bra att vänta åtminstone några minuter före jag började vandalisera grannskapets gemensamma utrymmen;) Mina tankar avbröts när "förövaren" slet upp dörren och ropade andfått: "Förlåt! Vet inte vad jag tänkte på!" (Tacka Gud att hon inte hunnit åka alltför långt före hon insåg sitt misstag!)

Så gick det alltså till när jag, tidigare idag, blev frihetsberövad i hela 5 minuter. Längre tid än så är inte att rekommendera i ett soprum;)


Slutet gott, allting gott/ Beckis

2 kommentarer:

  1. Usch och fy!
    Jag klarade inte ens av 30sekunder i soprummet när jag var gravid!
    Tur hon kom på det...stäng in henne nästa gång vettja ;)

    PUSS <3

    SvaraRadera