söndag 2 januari 2011

Mitt 2010

2010 innehöll många ljusglimtar men även ett par djupa sorger. Så här några dagar in på det nya året sammanfattar jag "Mitt 2010" i text och bild. Tack alla som är en del av mitt härliga, lustfyllda, smått kaotiska liv - Ni betyder allt!


Årets nykomling - 23 augusti såg Edith von Zweigbergk världens ljus för första gången och jag blev stolt faster (för 3:e gången). Vill även passa på att hylla övriga gullungar som föddes under 2010: Greta, Arion, Ella & Ebba. Välkommen till världen alla mina älsklingar!


Ljuvliga Edith 3 mån

Årets vuxenpoäng - Flytt till radhus i Sävis. 2010 var definitivt året då jag blev vuxen. Husköp, körkort och två nya jobb på ett och samma år är ju nästa "too much";)


Chyar, Cicci, Brile & David på sommarens inflyttningsfest

Årets bilhändelse - När Vägverkets trevligaste man Mr Said sade: "Grattis, körkortet är ditt!". Blev så lycklig att jag inte tänkte på att det var en främling jag tilldelade smällkyssen;) Andra bilhändelser jag minns är när jag lyckades göra mig skyldig till påbackning och smitning vid samma tillfälle samt när jag, i panik, övergav en överhettad bil (och fick parkeringsböter för att jag ställt mig på en motorcykelplats... precis som om man hade tid att välja plats, suck).

Årets party - I stark konkurrens med inflyttningsfest, Halloweenpartaj och Tylösandjulbord korar jag Moving Arts personalfest i huvudstaden till Årets fest. Åsa och jag hade en oförglömligt rolig helg, vilken innehöll såväl Bounce som en helkväll med Tess samt en mysfika med Nat:) Mera, mera, mera!


Toktrion Beck, Tess & Å

Årets glädjeyra - Hör ihop med ovanstående "partypunkt", nämligen Pappas 60-års fest. Att se Far min så lycklig och rörd över att ha alla sina nära & kära samlade var fantastiskt!!! Återigen, GRATTIS Pappa och TACK till alla som var med och förgyllde festen!


Pappa 60 år - 25 dec 2010

Årets kärlek - 2010 blev jag galet kär i en ny... träningsform, Bodybalance. Är så förälskad att jag skulle kunna köra klassen morgon, middag, kväll - nema problema. Förresten hade jag min premiärklass á 2011 idag - en fullknökad Balance i Partille, couldn´t be better!!!


Vem som helst kan ju se att jag är kär;)

Årets utskällning - Fick jag (i egenskap av kund som väntat på ett smycke i över ett år) av butikschefen på NK Details. Do I need to say more? Höjden av kundvanvård!

Årets citat - Ifrån ovannämnda personalresa till Estockholmo. Efter en (alltför) lång utläggning skakar Åsa på huvudet och säger: "Men, Beckis, nu förstår jag inte riktigt vad du menar", varpå jag svarar: "Inte jag heller, och det är ändå jag som pratar". Slå det om ni kan;)

Årets mest saknade - 28 juli var det ett år sedan min innerligt älskade Farmor Ulla gick bort och i år, samma datum, avled familjens vovve Ronja. Stundvis saknar jag Farmor så mycket att det gör fysiskt ont i kroppen. Hon var, utöver världens finaste Farmor, även min bästa vän. Farmor, jag älskar dig för evigt.


I våra hjärtan för alltid - Farmor

Årets kliv - Efter att ha arbetat på World Class/SATS sedan 1998 var det onekligen ett stort (skrämmande och spännande) steg att våga testa något nytt, Sportlife. Trivs som fisken i vattnet på min nya arbetsplats och tänker tillbaka på "gamla gänget" med ett stort leende på läpparna. (Bättre än så kan det inte bli - nöjd då, nöjd nu, helt enkelt:)


Länge leve World Class;)

Årets sorg - Har inte tidigare skrivit om detta då det varit alltför smärtsamt och privat. Nu känner jag mig dock redo för att berätta vad som hände i september. Jag förlorade vår 16 veckor gamla bebis i magen, något som påverkade mig på ett sätt som är svårt att beskriva. I veckor var jag närmast apatisk och gick inte utanför dörren. Sedan följde en period av sorg, vrede, saknad, besvikelse och, kanske framför allt, ensamhet. Ensam var det sista jag var (mina närmaste stöttade på finaste sättet) men ifrån att ha varit två, till att abrupt bli en, gjorde mig obeskrivligt sorgsen. Tiden läker (kanske inte) alla sår, men lindrar dem definitivt. Jag har lagt det som hänt bakom mig även om jag aldrig glömmer det eller vår lilla/lille ängel. Tröstar mig med de fina ord Åsa skrev till mig när det var som värst:

Visste du att Den som lämnar oss blir en ängel som sitter brevid dig när du minst anar det? Sakna inte Den som alltid finns hos dig.

Årets man - Titeln går, utan tvekan, till min Michael. En finare, mer omtänksam och mer godhjärtad människa finns inte. Jag älskar dig för alltid!


Mickelina 4-ever

Årets jobb - Yes, 2010, började jag mitt arbete på Däckarna något som visat sig vara fantastiskt trevligt på alla sätt och vis. (Inte minst tack vare mina fina kollegor - pappa, Jens och Börje - samt en härlig Sicilientripp.)


Vackra Sicilien

Årets utbildning - 2010 agerade jag assistent på Världens första Powerstrip®-utbildning, det ni;)


Sockersöta slampor;)

Årets nöje - Att blogga såklart! Tusen TACK och mänder av KÄRLEK till alla som läst och kommenterat:)


Att blogga (& göra Veckans Cat) är ett sant nöje!


Inför 2011 önskar jag att familj och vänner får vara friska & lyckliga, att solen skiner mycket, att världen blir en lite bättre plats att leva på (och att vi alla gör små dagliga insater för detta mål) och... en bebis:)

Tack ALLA för allt ni är och gör (och för att ni givit mig en ny hobby;)/ Er Beckis



16 kommentarer:

  1. Sötaste Rebecka... Förstår att du blev arg och besviken! Det finns så mycket hopp och framtid med de där plus-tecknen, så när det abrupt får ett avslut känns det ju som att hela livet blir ett minus... Skickar Universums största cyberkram till dig och håller tummarna för ett nytt plus... kanske vi svassar runt med små magar i sommar? KRAAAAM

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, håller mina tummar för oss båda:)

    Största kramen/ Beckis

    SvaraRadera
  3. Älskade Bus! Sitter här och ler och kan inte annat än att tacka min stjärna för att jag får vara med och dela både glädje och sorg med dig. Du är en fantastisk människa!

    Och jag kan också ofta finna tröst i det du citerade mig på, men i min version har jag ett mindre "inte".. ;) "Visste du att Den som lämnar oss blir en ängel som sitter brevid dig när du minst anar det? Sakna inte den som ALLTID finns hos dig." (För de finns ju där. Man kan bara inte se dem. <3)

    Kärlek Å

    SvaraRadera
  4. Tack Åsa, min skatt. Nu har jag ändrat, det skall vara "alltid" och ingenting annat.
    Älskar dig, Bus

    SvaraRadera
  5. Goaste!! Nu hade jag verkligen kunnat skriva en roman, men skall försöka fatta mig kort.

    Tack för att du finns och är precis du hela tiden!

    Tänker tillbaka på allt tokigt vi gjort och är otroligt lycklig över att få ha dig i mitt liv! Är sjukt imponerad över allt du åstakommit, allt du gjort och att du ALLTID finns där med ett stort leende och massor av god energi för oss omkring dig!

    Längtar ihjäl mig tills vi ses igen! Det får bli snart...

    Största lyckokyssen och all lycka till dig, din fantastiska man och ditt lilla gulletroll till dotter!

    Älskar dig!!

    Delika-Tess

    SvaraRadera
  6. Min DelikaTess, nu blir jag alldeles rörd. Orden du skrev skulle lika väl kunnat handla om dig för precis så känner jag inför dig, är otroligt tacksam över att ha en sådan fin vän som du.

    Varmaste tack och all kärlek, Din Beckis

    SvaraRadera
  7. Min finaste älskling,
    Även om det under en period rymdes två inom dig så blev du aldrig endast en.
    Vi kommer alltid vara minst tre i vår lilla familj det vill säga innan Estelle i framtiden får ett syskon.
    Du kommer alltid ha en dotter och en man som avgudar dig och som tillsammans med vår släkt och alla våra vänner alltid kommer att finnas här för dig.  
    Med ditt stora hjärta kommer du aldrig varken vara eller behöva känna dig ensam. 
    Din Michael

    SvaraRadera
  8. Beckis + Micke = Estelle = SANT 4-ever

    Du är mer än förtjänt titeln "Årets man":)

    Älskar Dig utan sans/ Din Becka

    SvaraRadera
  9. Vännen

    Du har det vackraste man kan ha; ett varmt hjärta för alla i din närhet och i en snar framtid kommer du ha många fler små hjärtan runt omkring dig, det lovar jag.

    Stor kram Lotta L

    SvaraRadera
  10. Tack snälla Lotta, vilka fantastiskt fina, värmande, ord.

    Du finns i mitt hjärta/ Beckis

    SvaraRadera
  11. Och nu sitter jag här och ful-bölar när jag läser kommentarerna...;-)jaja, kram igen!

    SvaraRadera
  12. Malin, vi satsar på babyboom i sommar:)

    God natt underbara du!!

    SvaraRadera
  13. Hej Sötnos!
    Herregud vad rörd jag blev av att läsa detta inlägg samt alla fina kommentarer. Upptäckte att jag satt och "stor grät" när Henke kom in och frågade vad jag gjorde häromdagen?! Jag har varit tvungen att hämta andan i flera dagar innan jag kunde skriva.

    Ville bara säga att du är underbar Beckis, är glad över att ha dig som min vän, ett hjärta av guld har du!
    Kärlek i massor från Hellan

    SvaraRadera
  14. Min fina Hellan!

    Det är en lycka att ha sen sådan fin vän som du! Du är underbar på alla sätt och vis. Längtar efter att få träffa din & Henkes lilla:)

    Puss, Beckis

    SvaraRadera
  15. Linda Borg Orméussöndag, januari 09, 2011

    Underbara, fina, härliga Beckis!

    Hittade din blogg - SÅ kul! Godis för öga & själ :)

    Dock ofantligt tråkigt att läsa om er ängel.. Jag beklagar verkligen. Fick en klump i halsen, kramp i hjärtat & tårar i ögonen. Men troligtvis, som många redan skrivit, finns det i framtiden en ny liten ängel i din lilla pilatestränade mage som väntar ett fantastiskt liv i din & din familjs närvaro!
    & vilken lite ängel ni har sedan innan! SÅ söt!

    Jag är också KÄR :)) Känslan efter en timmas BB är störtskön!

    Älskade krigarhjärta - du är en strålande stjärna som inspirerar så många med din energi, din lekfullhet, din pondus, din styrka, din aura & ditt hjärta av guld.

    Mina tankar till dig & din familj!

    Kärlek från Linda i Stenungsund

    SvaraRadera
  16. Nu är det bevisat, änglar finns inte bara bland molnen utan även här, mitt ibland oss. Vackra Linda, du är en sann ängel! Tack ifrån djupet av mitt hjärta för dina fina ord. Önskar dig och de dina all lycka och kärlek.

    Varma kramar, Beckis

    SvaraRadera