måndag 24 januari 2011

Saltbegär & Diorlyx


Snyggt sminketui...


Låt mig berätta vilken välgenomtänkt måltid jag serverade Micke härom dagen. Man kan utan överdrift säga att mitt saltbegär tog överhanden;)

Förrätt: Klassisk löjromstallrik - svenskt så det förslår med andra ord!

Mellanrätt: Tomat- och mozzarellasallad toppad med parmaskinka. Här börjar middagen bli minst sagt intressant! Denna form av italiensk anti pasti är fantastiskt god men passar ju föga ihop med förrätten...

Huvudrätt: Håll i er - överbliven Thaimat ifrån lunchen. Ja, jag vet, middagen har härmed ballat ur totalt! Jag hade enbart tänkt servera de två ovanstående rätterna men, då Micke var hungrig efter att ha varit på resande fot hela dagen, klämde jag till med lite Thai som avslutning;) Jösses Amalia, vilken mix! Sweden/Italy/Thailand = helcrazy käk! Gillar man, likt jag, salt så är det dock en höjdare;)

Mina goda intentioner måste emellertid nått fram då jag efter middagen (trots mitt misslyckade måltidsförsök) fick en liten överraskning - i form av sminklyx ifrån Dior. (Hihi, när jag tänker efter gav Micke mig gåvan före middagen... Annars är det nog tveksamt huruvida det blivit någon present;)


... med härligt innehåll


Inläggets kontenta: Det är tanken som räknas!/ Beckelina


Ps Vill passa på att tacka mina fina väninnor för myslunchen i lördags! Skvaller, mer skvaller & Thaimat är helt klart ett vinnande koncept:) Mera, mera, mera!!! Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar