onsdag 5 januari 2011

Balance med Barbie


BalanceBarbie
(foto: Åsa Eriksson)

Så här ligger det till - jag kör aldrig (och då menar jag verkligen aldrig) klass med smink. Kombinationen spackel och svett är, enligt min mening, rättså ofräsch. (Visst kan man väl unna sig lite mascara om man känner för det men ögonskugga, eller än värre, foundation går bort!) Hur såg jag då ut idag på min sköna, ljuva, harmoniska, Balance på Almedal?

1/ Löshår i mass (som envist antingen fastnade i armhålan eller föll ner över ansiktet när jag utförde mina "asanas")
2/ Foundation, puder, rouge, läppglans, ögonskugga, eyeliner och lösögonfransar med bling
3/ Hela outfiten toppade jag med ett Powerstrip®-linne. (Förvisso dösnyggt men föga Balance?)

För att riktigt späda på bimbolooken ytterligare rusade jag in i sista sekund, småpladdrade om ditten och datten, fick inte igång cd:n och spelade sedan musiken alldeles för högt. Jaja, tänkte jag, bäst att låtsas som det regnar. Men då träder sköna Eriksson (som var med på passet) in och säger skämtsamt: "Vi borde nog förklara varför du ser ut som du gör för du brukar ju inte se såhär (snygg) ut". Men tack för den polarn;) Skämt och sido, det var nog mest Åsa och jag som hade lite kul åt det hela, men visst var det en klar skillnad mot Balance-Beckis-au-Naturelle. Ombyte förnöjer:)

En fråga återstår - varför denna styling en snökaosig onsdag? Pga Veckans Cat såklart;) Har plåtat inför fredagens inlägg och jag vågar lova att outfiten är coolare än någonsin:) Håll utkik på friday!


Ytligt inlägg men det är ju mixen av djup & yta som gör det;)

Kyss/ Barbie

2 kommentarer:

  1. Nej förlåt jag måste få förklara! ;) Med tanke på hur de flesta satt som fågelholkar med halvgapande mun så ville jag bara 1) Väcka dem ur sin skönhetschockstrans så de överhuvudtaget kom ihåg att träna oxå 2) tala om att min väninna även har en utomordentligt härlig (och snygg!) yogasida, ifall det var nån(!) som inte tyckte det skulle bli jättekul att stå bredvid en vackrare version av Vickan Silvstedt i en hel timma.. Så våga aldrig påstå att jag dissar min sötaste väninna - skitunge där! (Och jag var säkert inge avis alls - nää.. ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, du VET att jag bara busar:) Du var grymt söt som alltid och det var en fröjd att ha med dig på passet! Kyss, Din Vickan;)

    SvaraRadera