lördag 8 januari 2011

Sessan Leora


Leora 3 år


Ler stort när jag tänker på födelsedagskalaset - Leoras 3-års fest - vi varit på idag:) Barn är ju för sköna - de skrattar, busar, bråkar och stojar precis hela tiden. Någon ropar "hurra, hurra" femtioelva gånger (istället för 4), en annan häller ut såpbubblor i sin godispåse, en tredje hugger in på tårtan före ljusen är utblåsta, en fjärde knuffar en femte, en sjätte vill ha rosa tårta istället för grön etc, etc. Vi vuxna fnissade en stund när vi spekulerade hur det hade varit om vi betedde oss på samma vis: "Neej, jag vill ha kaffe, inte the!", "Varför fick hon kaka först?":)

Även om Cicci blev lite småsvettig emellanåt (typ när vi, helt oväntat, kom 15 minuter för tidigt eller när Estelle bestämde sig för att prova hela Leoras garderob mitt under maten) var hon och Chyar ett fantastiskt värdpar:) Korv med bröd till barnen, fisksoppa och (gudagott) hembakat bröd till de vuxna, tårta (i olika varianter) till stora och små samt presentpåse till småttisarna:) Det är vad jag kallar för ett riktigt kalas! Hjärtligt TACK!


Gäller att blåsa fort innan ngn annan busunge gör det


Fick mig precis dagens skratt när jag hjälpte Stells att blåsa upp ballongerna i pressypåsen. Först grejade jag en avlång (jäkligt jobbigt, men det gick till slut) och Estelle var helnöjd. Sedan ger hon mig en rund och när jag blåst färdigt säger hon upprört: "Neeej, korv!!!" Jo, lilla älskling man kan inte välja om de skall vara avlånga eller runda, de är som de är, försöker jag pedagogiskt förklara. Hon tittar på mig som om jag vore ett ufo och säger igen: "Den ska vara korv!". Som sagt, barn är störtsköna!


Hoppas ni alla har en mysig lördag:)

Godkväll/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar