lördag 1 januari 2011

Happy New Tjugohundraettett!


Nyårsafton i Sävis

Oki, här kommer en klurig fråga... Säger man:
1/ Tjugohundraelva?
2/ Tvåtusenelva?
3/ Tjugohundraettett?

Bror min röstade (via telefon) bestämt på förslag nummer 1, själv höll jag på 2:an och Eriksson tyckte (efter x antal enheter champagne) tjugohundraettett var klockrent:) Efter en stunds funderande revidierade hon förvisso sitt förslag till tjugoettett, men ni fattar ju nivån på vår nyårsfest...;)

Skämt och sido, vi hade hur härligt som helst och (även om det inte låter så) var det faktiskt ett ganska stillsamt nyårsparty. (Åtminstone före Stella bestämde sig för att gå upp lagom till tolvslaget och Ebbe tokvägrade att sova ifrån klockan 03.00...) Vi åt (se nyårsmenyn nedan), drack (mest bubbel såklart), busade, skvallrade och skrattade. Trots att jag är allergisk mot telefoner vid matbord hann vi även med en grundkurs i Facebook. Tro det eller ej, men jag har (efter år av motstånd) joinat FB. (Har dock ingen aning om hur det hela går till då det är Åsa som skapat min profil. Känns detta bekant? Jajamen, hon fixade ju även denna blogg:) Angående bloggen är jag, vilket ni säkert märkt, helt såld men till FB är jag fortfarande tveksam... (Tror det har att göra med att jag just nu fattar nada men, vem vet, om ett par månader kanske jag är "fast"?!)

Konversationen ovan gällande det nya årets namn hade vi grymt roligt åt. En annan som går till historien är när Henke säger: "Så som nyårsnatten blir, blir hela året". Alla började spekulera hej vilt om hur den optimala natten (dvs det optimala året) skulle se ut. Killarna var rörande överens om att sex var att föredra medan jag och Åsa sade i kör: "Zzzömn!!!". (Tess intog, diplomatiskt, en ståndpunkt mittemellan). Imorse garvade vi högt när vi konstaterade att det inte blivit något av vare sig det ena eller det andra. Nu är det bara att hålla tummarna att Henkes tes inte stämmer, annars kan det bli ett rättså trist 2011;)


Festens yngsta (tillika SÖTASTE) gäster


Triss i nyårspinglor


Snyggduon Micke & Henkan


Underbara Tess var poppis hos såväl Ebbz...


... som Stells


Förrätt: löjrom med klassiska tillbehör


Huvudrätt: fläskfilé, svampsås, rostad parma & tomat/avocadosallad


Efterrätt: Flädersorbet, champagne & hallon


Ryssen tillsammans med Belle


Micke & Discoqueen


Mickelina wish you all a HAPPY NEW 2011!


Glammig nyårsgåva ifrån Tess: l j u v l i g t doftljus


Hoppas Ni hade en riktigt festlig nyårsafton! Önskar er all lycka, välgång & kärlek 2011/ Beckelina

Avslutningsvis - "Popart" med lösögonfransar ifrån Paris i fokus:)






2 kommentarer:

  1. Darling! Har ni återhämtat er efter Ebbzons hysterikanatt?? Jisses.. Som om man inte var sleten nog redan innan.. TUSEN tack för superhärlig kväll och shit vilket stylish kort du knäppte på våra karlar! MUMS. kyss

    SvaraRadera
  2. Sweetie! Har befunnit mig i en bubbla hela dagen och frossat i onyttigheter... Precis som det skall vara på nyårsdagen med andra ord;)
    Ebbe stör ALDRIG, han är vår Favvograbb:)
    Hjärtligt TACK för igår & Kyss

    SvaraRadera