måndag 3 januari 2011

"Like this" med Shellkillen...

...eller, nja, kanske en smärre överdrift, men idag fick jag i allafall en privatlektion i hur man tankar. Antar att han var trött på att se mig misshandla bensinpumpen gång efter gång;) Att det skall vara så satans svårt! Här kommer en sammanfattning av tankningsproblematiken:

1/ Du måste ställa dig tillräckligt nära så att slangen når tanklocket. (Har missat detta några gånger och det tjuuuter när man, med våld, försöker få slangen längre!)
2/ Det gäller att spänna fast bensinmogängen med "haken" så att du slipper stå och hålla inne den under hela tankningen. Detta är min mest kritiska punkt - haken vägrar, retfullt, att samarbeta och jag står där som ett fån.
3/ Om du ej lyckas med 2/ händer det även att bensinflödet inte blir som det ska. Tankningen avbryts minst hundra gånger och det tar således ett liv att ge sin bil lite bränsle.

Hata, hata, hata tankning! Men, idag kom alltså mackkillen till min undsättning och vi "övade":) Skulle velat säga att han gjorde det med glädje men det vore inte helt sanningsenligt... snarare utstrålade han en "men-herregud-skall-det-vara-så-svårt?-känsla" men struntsamma, nu kan jag tanka:)

Ok, förutom tankningen, hur gick då första dagen på jobbet efter julledigheten? Jo vars, väl på jobbet gick det bra, men dagen började smått kaotiskt med att jag försov mig över 1 h (!!!). Micke smög försiktigt in i sovrummet och frågade lite lugnt och fint om inte jag skulle gå upp varpå jag, surt, svarade: "Nej, inte förrän klockan ringer kl 7!". Efter hans svar - "Den är tio över 8 nu" - blev det, minst sagt, fart på mig!

Sammanfattning av dagen - mystiden är över, back to reality;)


Längtar efter jul igen!
(collage: Malin Pettersson)


Inatt är det jag som sätter två klockor!

Sussa sött!/ Beckis

2 kommentarer:

  1. Hahaha!
    Jag skrattar ihjäl mig :D

    Har aldrig hört att det tjuter när man drar i slangen... Kan riktigt se det framför mig.
    Killarna inne på macken: "Nu kommer hon som misshandlar slangen igen"...

    Puss du är bäst, man lär sig faktiskt inte att tanka på körskolan, borde man faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Love your support:) Tack min sköna och ha en fin dag!

    SvaraRadera