måndag 17 januari 2011

LillBus & Replaytöser


Estelle i "badkaret"


Att Stellsan är en busunge av rang vet alla som känner det lilla yrvädret men senaste dygnet har tokigheterna eskalerat hejdlöst. Här kommer topp 3:

Igår när hon badade lämnade jag henne för ett ögonblick vilket jag naturligtvis inte borde ha gjort. När jag kom tillbaka (efter lite köksfix) var badkaret utbytt mot handfatet (jajamensan, hon hade svingat sig upp alldeles på egen hand) och badrumsgolvet hade förvandlats till någon sorts simbassäng. (Sätter man något - läs Estelle - i handfatet finns det liksom inte så mycket plats kvar för vattnet som forsar ur kranen...)

När vi skulle lägga oss drabbades jag av akut illamående (misstänker starkt middagen iform av tveksamt fräsch köttfärs) och kräktes som en tok. (Ledsen, omöjligt att försköna detta då det var fullkomligt vidrigt! Ni som har sett träsktrollet Shreeks bebisar vet vad jag menar, urk!) Under tiden passade Estelle på att gå loss med min mossgröna Diorskugga i h e l a ansiktet. Kan meddela att jag var sådär nöjd när jag matt tittade upp ifrån toaletten och fick syn på en krigsmålad miniskogsmulle. Bara att borsta tänderna och sedan sätta igång med kvällens andra bad.

Idag när jag hämtade Estelle ifrån dagmamman såg Helle fullständigt färdig ut. Elle hade fastnat med fingret i ett hål under diskmaskinen (fråga mig inte!) och vare sig Helle eller Estelle själv lyckades få ut det. Till sist hade Helle i ren panik använt sig av den sk "slita-tekniken" varav resultatet blev ett sjukhusbesök med avskaft finger:( Stackars Lillsessan, dock inget brutet som tur är!


Ja, vad säger man? Välkomna til ett dygn i PvonZ:s underbara värld;)


Kyss/ Beckis


Ps Skulle egentligen plåtat "Veckas Cat" idag (tillsammans med min undersköna väninna Åsa) men vad är vackra kläder och egoboost emot illamående och klämda fingrar? Bitter? Nä, inte alls;) Hur som helst får vi se Åsa på fredag, missa inte detta! Ds

Ps2 Apropå snygga damer i snygga kläder. Det är tydligen något visst med min 70-tals inspirerade sidentunika ifrån Replay. Så fort den används är paparazzin på plats;) Ds2


SÖTASTE LillM blev (med all rätt) korad "Veckans snyggaste" i denna kreation


Ljuvliga Fia fångades på bild i samma stass

Ps3 Om ni undrar vem JÄTTEkvinnan i orange är säger jag bara: "Ingen aaaaning;)!" Ds3

6 kommentarer:

  1. Lilla busfian:) Hoppas hennes lilla finger snart mår bra och att ditt illamående är bättre nu:) Hur går det i skolan? Kramis Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej hej, Elle tycks ha tagit efter sin mamma, "bättre att det händer saker än att ha det tråkig", hon är socker söttttt. Och du, jag tycker den kvinnan i orange är snyggast;-))//kram, kram//adisa

    SvaraRadera
  3. Darling, Jenny! Har inte vågat ta av Elles förband ännu men hon verkar vara vid gott mod!
    Ang skolan så har jag enbart varit på upprop, första lektionen imorgon:)
    Största kramen!
    (Ps Be gärna Raffe maila Tylösnöbilderna:)

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga Adisa!
    Att Estelle är SÖT har du alldeles rätt i men ang "Jätten i orange" vet jag inte;)
    Tack:) Puss!

    SvaraRadera
  5. Nä men jag undrar däremot vem kvinnan längst till höger är?! Är mitt öga skevt eller är det "vår" Pia på LesMills? I KNALLBLOND version?! :D

    SvaraRadera
  6. Jimpan, ditt öga är nog lite skevt;) Skönheten heter Märta och är psykolog:)

    SvaraRadera