fredag 21 januari 2011

Veckans Cat - Grönt är skönt


Åsa = NaturalChic


På grund av diverse olika anledningar, såsom illamående och avsaknad av barnvakt, hade jag ej möjlighet att genomföra Veckans Cat:( Vad göra? Hoppa över inläggget och ta nya tag nästa vecka? "Icke sa Nicke!" Denna gång får ni istället njuta av min Smashing Sister Åsa:) Stylad likt ett vackert skogsrå trollbinder hon oss foto efter foto - voilà!

I Veckans Cat möter storstaden djungeln och naturen hyllas genom kläder i jordfärgade nyanser och olika varianter av grönt. Enligt min mening får den sistnämnda färgen alldeles för lite uppmärksamhet, åtminstone i min garderob där det kryllar av vita, svarta, gråa, rosa och röda plagg men där de gröna lyser med sin frånvaro. Färgen är ju oerhört vacker! Grönt är (definitivt) skönt! (Kom på att jag faktiskt äger tre stycken gröna stassar i form av långklänningar. Det är nog inte slumpen som gjort att jag valt grönt till fest utan färgens elegans, mjukhet och fräschör.)

Katarinas val av tema - NaturalChic - känns helrätt nu när man inte gör annat än att längtar till våren! Låt naturen vakna:)

Trenchcoat (3299 kr): Bruuns Bazaar
Kofta med generös ärmvidd & axelpiff (1795 kr)
Mossgrön klänning med bälte (1099 kr): Bruuns Bazaar
Stövlar (2995 kr): Marella
Miniväska (2595 kr): Vivienne Westwood
Väska med tofsar (2595 kr): Brunns Bazaar
Långt halsband med hänge (699 kr): Marella
Handskar (895 kr): Marella
Scarf (699 kr): Bruuns Bazaar
Reptilmönstrade smyckeskrin (3595 kr resp 2595 kr)


















Tack Katarina för, som alltid, härlig och genomtänkt styling, Anna för snyggt smink & hår samt Åsa för g r y m modellinsats!


Glöm inte - go green!/ Beckis


Ps Kunde inte låta bli att "leka lite med färgerna"... Avslutar därför med ett Popartinspirerat foto - här snackar vi grönt:) Ds


4 kommentarer:

  1. Japp, då var man invigd i Veckans Cat! Jag är glad att jag fick äran att bidra med en lite mer jordnära känsla bland alla tidigare galaklackar och kändisklänningar. Mer mys åt folket! :) Men å andra sidan är det väl så många ser mig: Skogskär, praktisk och naturlig i allsköns fotriktiga skor. En friluftsmänniska helt enkelt! ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, förutom dina typ 6302 gympadojs tror jag aldrig jag har sett dig i platta skor!
    Skämt å sido - du är grymt vacker mitt lilla skogsrå:)
    Viva Veckans Cat!

    SvaraRadera
  3. Ville bara säga att jag läser din blog med glädje. Tycker du skriver så det både blir intressant och roligt att läsa. Halkade in på din blog då jag följer Åsas blog och har följt din blog lika slaviskt som Åsas sen dess. Vilka härliga brudar ni är.
    Fortsätt skriva på samma härliga sätt
    Jennie

    SvaraRadera
  4. Fina Jennie, åh vad glad jag blir:) Varmt TACK! Det är grymt roligt att blogga tack vare sådana goingar som du!
    Kramar, Beckis

    SvaraRadera