lördag 4 september 2010

FredagsFix

I går begav vi oss till la stada med följande innehåll på "listan":

Klipp & sling hos min hår-fixar-gudinna Marie. Jajamen, samma koncept som alltid - uppklippt och blont.

Besök hos stans bästa skomakare på Vallgatan. Kan verkligen rekommendera denna man - han ordnar alla typer av skoproblem och pjuksens blir som nya! Vallgatan it is!

Ytterligare ett tips jag gärna vill dela med mig av är Grand parfymeri. Stället har alla skönhetsprodukter man kan tänka behövas, superb service och ett riktigt bra bonussystem. Dessutom är de ytterst generösa med provgåvor - i går fick jag t ex med mig ett resekit ifrån Clarins (till min Sicilienresa) innehållandes rengöringskräm, ansiktsvatten, dagkräm och ögonkräm. (Tyvärr bränner man ju en del pengar i en butik likt denna och då är det extra trevligt med lite pressys, eller hur? På något sätt svider det mindre i plånboken då. Man kan till och med säga att man tjänar pengar tycker jag;) Alltså - besök Grand och glöm inte att be om deras bonuskort!

Apotektet stod (dessvärre) också på min lista. Har bara en fråga - varför kostar det alltid 500 kr? Oavsett vad jag köper kommer jag upp i denna summa. Som på Konsum när man bara skall springa in och köpa en mjölk. "500 kr tack!"

Bikiniinköp. Dagens stora prövning! Att prova underkläder eller bikini är ju inte alltid skitball men igår gick det tack och väl över förväntan - hittade en schysst liten turkos och vitrandig sak i första butiken jag var inne i (det var tom den första bikinin jag provade!). Blev så nöjd så jag haffade en matchande solklänning i bara farten. Sicilien - here I come! (Åker på konferensresa dit om en vecka och även om det är en jobbtripp hoppas jag på sol och bad:)


Bikini och lite glitter att förhöja sol-outfiten med


Solklänning


Pressy till Svanis. Kan såklart inte avslöja valet här men accessoarer kan man väl aldrig få för många av:)

Inlämning av solbrillor. Efter att min sambo á 106 kg trampat på mina Balenciaga behövde de, utan överdrift, en ordentlig översyn... Håller mina tummar att de går att rädda.


När hela listan var avklarad (vilket krävde ganska många timmar då två-åringar inte älskar samma butiker som sina mammor... Tacka Gud för att min kära mor var med som support/barnvakt/smakråd!) lunchade vi i solen (!!) och sedan bar det av till Landala för afro - en perfekt avrundning på dagen och uppladdning inför helgen. TACK, TACK, TACK alla fina kunder för energin ni ger mig. Det var ren och skär lycka att dansa med er igår!


Idag - mys med familjen på dagen och glam med tjejerna (födelsedagsfest hos Svanis) på kvällen:)


Ha en riktigt fin helg!/ Busan


Ps1 I onsdags blev familjen PvonZ (dvs Stellsan, Micke och jag) tillfrågade om ett modelljobb för Stena Line. Uppdraget innebar att vi skulle åka den nya Kielfärjan och bli plåtade samtidigt som vi åt, shoppade, lekte, myste. Sämre kan man ha det! Att få betalt för att fotas är ju liksom a win win situation:) Allt var fixat och klart (trodde vi) men i fredags kom de på att de ville ha barn 2 barn i 4-6 åldern. Jag undrar bara - visste man inte det från början? SUCK... denna bransch.... Hur som helst - varför vara på en gunging båt i Tyskland och tjäna pengar när jag kan vara i Götet och sätta sprätt på dem? Ds1

Ps2 Avslutar detta inlägg med en bild på min dotter i sina nya favoritkläder - Sveriges fotbollsdräkt. Egentligen tycker jag tjejer skall dansa, och inte spela boll, men jag antar att det bara är att tänka om... Ds2


Heja Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar