söndag 29 augusti 2010

06.14 på en söndag...

... tyckte min lilla Sunshine (eller skall jag skriva monsterunge?!;) att det var en finfin tid att påbörja dagen. Hon satte sig klarvaken upp i sängen på en nanosekund så det var liksom ingen idé att försöka övertala henne att somna om. "Gå ner till din pappa, han vill säkert leka" viskade jag så tyst jag kunde (så att Micke, som låg i soffan på nedrevåningen inte skulle höra mitt själviska "få-somna-om-trix") men Lilldamen hade (till min stora besvikelse) absolut bestämt sig för att det var mamma som gällde imorse. När hon lade huvudet på sned, tog min hand och sade "myssa, Tinge, kooom" (fritt översatt: "kom, jag vill sitta i ditt knä och dricka välling och titta på Tingeling) och avslutade med "ejskar dig" (älskar dig) kunde jag inte göra annat än att hasa mig ner till undervåningen. Jag gjorde ett sista tappert försök att få gå upp och lägga mig igen genom att säga "Micke - gå du upp och sov några timmar till så kan vi byta av varandra sen". Ibland kontrar nämligen min kära sambo med "åh vad söt du är, men jag tar henne, lägg dig du" men denna dag gav mitt (fula) försök ingen utdelning. Micke smet så snabbt han kunde upp till sovrummet med ett trött smajl på läpparna.

Så vad har då hänt sedan sextiden?

* "Tinge-myss"
* Antal urplockade diskmaskiner = 1
* Antal påsatta tvättmaskiner = 2
* Antal upphängda tvättar = 1 (skall ta tag i den andra snart)
* Antal blogginlägg = 1
* Frukostintag
* Bad med Estelle


Bus i badet


Kanske inte så dumt att gå upp tidigt i alla fall:) Nu skall jag gå upp och hoppa på "boven" som snusar uppe i sängen - herregud, man kan väl inte sova bort hela dagen, klockan är ju ändå kvart över nio;)


Upp och hoppa & ha en härlig söndag!/ Beckelina


Ps Även i fredags och lördags var vi uppe i ottan så det här "åh-vad-skönt-att-sova-ut-snacket" gäller alltså inte vår familj. Bitter? Nää, inte alls;) Ds

6 kommentarer:

  1. Darling! Vet hur det känns.. Hade sovmorgon imorse - till kl.07.55.. Vad hände med söndagsuttrycket: Ska vi ses vid lunch och käka frukost? Ack ljuva minnen. ;) puss min sköna

    SvaraRadera
  2. Eller när man efter en lång och härlig festkväll käkar "frukost" på Tintin vid sex-snåret för att sedan gå hem, slänga sig i sängen och vakna lagom till middagsdax:)

    Sicka tider! PUSS!

    SvaraRadera
  3. Hör en halvtrött väninna sucka djupt......
    PUSS

    SvaraRadera
  4. Nat! Snart får vi vara trötta ihop när du kommer hit:) Skall bli myyys!

    PUSS!

    SvaraRadera
  5. Ja, låter nästan som mig när vi var i Barcelona - var kanske lite väl tidigt jag vet, men man vill ju inte missa nåt även om det är tidigt ;) Kramar Heddis

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga Heddis!

    Minns inte riktigt men jag tror du (i egenskap av "väcka-ansvarig") drog upp alla en timma för tidigt när vi skulle till flyget... Eller, hur var det?

    PUSS!!!

    SvaraRadera