fredag 24 september 2010

Lyckolistan


Estelle är LYCKA


Veckan har varit fullständigt eländig. Jag vill/orkar inte gå in på anledningarna här och nu men såväl mitt mentala som fysiska "jag" har fått sig en rejäl törn. I svåra situationer betyder familj och vänner ALLT - mina allra innerligaste TACK.


För att bryta "depp-bubblan" och "boosta upp" mig en aning listar jag här mina FavvoThings (utan inbördes ordning):

* Se på när Estelle och Micke leker "Tiger-jage", dvs min sambo ryter "grrrr" och springer efter lilltjejen som fullkomligt kiknar av skratt, försöker gömma sig bakom mig och ropar "mamma, jedda mig". K.Ä.R.L.E.K

* Krypa upp i soffan med en bra bok (ni vet ensådan där som är omöjlig att sluta läsa) och en varm kopp te (allra helst grönt Kusmi-te med citron, ingfära, honung och mjölk). Runt omkring är det alldeles tyst, behagligt mörkt och regnet smattrar mot fönsterrutorna. Harmoni.

* DANSA - oavsett om det är på nattklubb med brudarna (glömmer t ex aldrig "ravefesten" i Marbella då jag, tillsammans med Molle och Fia, dansade i timmar i någon sorts trans eller sist i Stockholm när trion Åsa-Tess-Beck gick loss på Hells Kitchen) eller i träningssalen ihop med kunder och kollegor. Jag älskar helt enkelt att dansa!

* Shoppingrus - ni vet när man hittat något som man är sådär sjukt nöjd med och bara längtar till det skall premiärvisas?! Skämt å sido - shopping är ett ytligt nöje (och jag skulle definitivt inte gå under om jag tvingades sluta med det) men ack så härligt! Och visst måste jag erkänna att shopping gör mig lycklig. Inte livslycklig men definitivt sätter det en guldkant på tillvaron som vi alla kan behöva ibland.


Mitt senaste shoppingrus fick jag när dessa svarta skönheter inhandlades

* Mysmiddagar - att få umgås med nära och kära över en middag är bland det absolut bästa jag vet. Kominationen av härligt umgänge och god mat/dryck är svårslaget!

* Hårfix är härligt! Mitt hår är ett typiskt "vare-sig-eller-hår" (dvs det är varken långt eller kort, tjockt eller tunt, krulligt eller rakt utan ständigt "mitt-emellan") men när jag går ifrån min frisör känner jag mig alltid på topp. I like!


När Marie trollar med saxen behövs ingen mössa:)

* Biohångel - varva kyssar och popcorn i biomörkret med Micke får mina tonårskänslor att rusa. Mer sånt:)


Nu har jag en utmaning till er kära vänner/läsare. Tänk ut (eller ännu hellre skriv ner) dina favoritgöromål och LOVA mig (och framför allt dig själv) att använda dig av denna "guldlista" så ofta du kan. Låt inte "en rolig sak" inskränka på en annan "lyckogrej" utan skär istället ner på mindre betydelsefulla saker såsom städ och onödigt tjafs. För ärligt talat - vem bryr sig om dammråttorna får dansa i hörnet av vardagsrummet en extra dag? Om det serveras hämtmat istället för hemlagat någon gång ibland eller om tvätthögen växer en aning? Just det - INGEN! Skall vi ta i hand på att göra fler "må-bra-saker" framöver?


Carpe Diem/ Beckis

15 kommentarer:

  1. Bus! Du är definitivt på min lyckolista! En kväll med dig ger mig energi och ett rus jag lever länge på. Saknar dig massor och tog in varenda ett av dina ord... Skall genast lista ner vad jag skall göra mer av i höst.
    Ta hand om dig (och såklart Micke och Stellsan) så hoppas jag vi ses snart!
    PUSS

    SvaraRadera
  2. GoseTess - ingen får mig på så bra humör som du!!! Det är en lycka att få vara på din lista - du är definitivt på min!

    Puss/ Busan

    SvaraRadera
  3. Du är "Bene meritus" - Väl förtjänt det bästa,med din posetiva, underbara utstrålning stumpan ! Många varma kramar till er/kram /lu

    SvaraRadera
  4. Tack Finaste Lu,
    Vem är du?

    :)/ Beckis

    SvaraRadera
  5. DET ÄR DIN KÄRA MOSTER VET DU VÄL

    SvaraRadera
  6. Såklart:)

    All kärlek till dig!/ Beckis

    SvaraRadera
  7. Saknar min bästis! All kärlek till dig och din familj!
    Puss o kram Molle

    SvaraRadera
  8. Mollsan, Finaste!

    SAKNAR DIG MASSOR!

    Hoppas på väninnetid snart!!! PUSS!

    SvaraRadera
  9. Du är så underbar, blir alltid glad av att se dig! <3

    SvaraRadera
  10. Sandy - Har ju 4 Sandysar i min närhet och nu undrar jag vem det är som muntrar upp mig:)

    1/ Fröken Merino?
    2/ Gran Canaria Sandy?
    3/ Bilskole-Sandy?
    4/ Sandy B?

    Oavsett - STOOR PUSS!

    SvaraRadera
  11. Nu måste Eriksson komma in och klargöra lite här känner jag. Men mig veterligen så finns ju som sagt bara en Sandy (även om namnet kanske lånas ut då och då hehe) och det är ingen annan än the one and only dancedancer Sandy Merino! ;)

    SvaraRadera
  12. Bra där Eriksson - helt rätt - Merino it is:)

    LOVE U both!

    SvaraRadera
  13. Hahaha ni är för roliga!
    Sandy Merino måste jag juh skriva då <3

    LOVE!

    Ps. Sist jag bytte nummer skrev jag: "Detta är mitt nya nummer" tror juh att ALLA vet vem "jag" är. Hahaha Ses snart hoppas jag!

    SvaraRadera
  14. Helt rätt inställning Sandy - såklart alla vet vem Sötaste donnan i stan är:)

    Personalfest 16/10 - I LIKE!

    Puss

    SvaraRadera
  15. Jaaaaaaaaa jippie! Ska bli så mysigt <3
    Ses snart!!!
    PUSS

    SvaraRadera