fredag 17 september 2010

Fitting & Pressys

Dagen går inte att klaga på överhuvudtaget:)


1/ "Fitting" inför modevisningen nästa helg på Frölunda Torg tillsammans med duktiga och supertrevliga stylisten Marina. Utan att avslöja för mycket kan man säga att kreationerna jag skall bära går i färgskalan blått/grått/svart och kan delas in i grupperingarna sött, påklätt, romantiskt och rock´n´roll. Lite av varje med andra ord! Klädprovningen varade en halvtimma men jag kunde lätt stannat kvar halva dagen:) Vem kan motså ett helt rum med framhängda kläder (ihopplockade av ett proffs) redo att provas?!


Kommer ha betydligt mer kläder på mig på Frölunda Torg visningen. (Svårt att ha mindre:)

2/ Presentchock ifrån Micke. Under eftermiddagen stack min käre sambo iväg en stund med motiveringen "skall ut en sväng och göra lite ärenden". Knepigt att uttrycka sig på detta vis tyckte jag men förlät honom genast när han kom hem med hela 5 paket ifrån NK - 2 till Stellsan och 3 till mig. "Du får öppna 3 men välja 2" sade han och förklarade att han inte kunnat välja och att jag istället fick besluta själv.


Vad kan dessa pressys innehålla tro?


En halsduk, en plånbok och en nyckelring. Jag valde de två sistnämnda gåvorna - TACK snälla Älsklingen! Du skämmer onekligen bort mig! Tack, tack, tack och smack, smack, smack!

3/ Släktmys i Onsala hos moster Lisette & co. Alltid lika trevligt och alltid lika god mat!


Natti, natti/ Bortskämda Beckis;)


Ps Ännu en sak att glädjas åt denna dag - har glidit omkring i min nya tjänstebil och inte krockat eller skrapat bilen en enda gång, det ni! Som ni vet kan det ju gå lite vilt till när jag kör bil;) Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar