måndag 16 april 2012

Torgfynd


Fynd!


I min reseberättelse ifrån Paris nämnde jag i förbifarten "misslyckad shopping", ett uttalande som kräver sin förklaring då detta, i princip, är en omöjlighet för mig. Hittade fina saker till tjejerna - Tunika, shorts & mössa ifrån Jacadi till Noelle & maskeradkläder (Belle & Lillifee) till Estelle - men till mig själv? I n g e n t i n g :( Saknades intressanta objekt? NEJ, tvärtom, Paris erbjuder allt du kan drömma om och mer därtill! Vad var det då som gick fel?

Avsaknad av barnfri tid! Fråga mig gärna hur lätt det är att prova något när man, utifrån butiken, hör stressade expediter stamma på franska: "Mon Dieu, äkta klänningarna"!, "Nejnejnej, inte röra!", "Bara titta, inte prova!". Lovar att "en liten Estelle bland Balenciaga, D&G, Cavalli & Co" gör vem som helst ofokuserad... Gjorde några tappra försök men shoppinglustan försvann i samma ögonblick jag hörde tumultet utanför provrummet.

Svältfödd på shopping lyckades jag emellertid fynda härom dagen på Vallhamra torg (!) när jag skulle handla mat. Jo, ni läste rätt, på torget! En alldeles underbar sommarklänning hängde mitt framför näsan på mig när jag kom ut ifrån ICA och för futtiga 250 riksdaler blev den min:) Här snackar vi fynd! Förmodligen ingen vidare kvalité men schysst att softa i, tillsammans med sandaler och kofta, en skön sommarkväll. Egentligen ogillar jag att handla på detta vis - vill gärna strosa i boutiquer och njuta av prydligt upphängda & vackert presenterade kläder - men här motiverades ett undantag! Bazar eller butik, struntsamma! En sommardröm likt denna får man inte missa!


Puss alla Finingar!/ Becka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar