fredag 13 april 2012

Del 2 - Magi för stora & små


Förväntansfull trio utanför Törnrosas slott


Glittrande ögon hos både Belle & hennes far


Wihaa! Disneyland - here we come!


långfredagen var det äntligen dags för ett högst efterlängtat besök på Disneyland. (Estelle har längtat efter denna stund konstant sedan pappa/morfar bjöd in till resan för några månader sedan.) Något möra och lite trötta (efter torsdagens intensiva dag och, för min del, nästintill obefintliga sömn - är en sådan som måste "bo in mig" ett par dagar före jag sover bra) men glada och fulla av entusiasm samlades vi vid 7-tiden för avresa. (Sova på semestern är överreklamerat, här gäller det att "maxa tiden" och härigenom uppleva så mycket som möjligt:)) Infriades våra förväntningar? Om de gjorde! Disneyland var precis så spektakulärt, färgsprakande & påkostat man kan föreställa sig! Likt de sjöng i fantasiparaden: "Magic everywhere"!

Nöjesparken fyllde 20 år och ovan nämna jubileumsshow var sann underhållning för stora och små. När familjen 1990 besökte Disney World i Florida dominerade Musse, Mimmi, Kalle Anka och övriga klassiska Disneyfigurer (såväl underhållning som nöjesfält) men under fredagens parad var det, till Estelles stora förtjusning, prinsessor för hela slanten. Snacka om att ögonen glittrade på min nyblivna 4-åring! Även jag själv njöt för fulla drag och än härligare blev det när vårsolen tittade fram lagom till paradstarten och förgyllde upplevelsen ytterligare. Tyvärr hade vi dock, utöver nämnda solstund, inte mycket till vårväder under resan utan mestadels kyla och duggregn. Ställer mig starkt skeptisk till uttrycket "möt våren i Paris". Under mina 5-6 gånger i franska huvudstaden har jag, vädermässigt, inte lyckats pricka rätt en enda gång. "Sol i sinnet" är dock viktigast och det fanns det gott om hos samtliga:)


Glada besökare i magisk park:


















I väntan på Rapunzel & Co:










Upplevelser för stora & små:


















Sammanfattningsvis - en glädjedag och minnas länge! TACK min fina familj! TACK Disneyland!

Önskar Er alla en härlig helg!/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar