söndag 1 april 2012

Hatkärlek


Estelle flirtar med sin nye älskling Anton


Krypklar


Jag har en sorts hatkärlek till trädgårdsarbete (vilket jag ägnat mig åt i dagarna två). Älskar ordning och reda i rabatterna och när ogräs och andra ovälkomna inslag lyser med sin frånvaro. Tycker även själva arbetet är smått rogivande och trädgårdsskötsel i sol är ju inte pjåkigt alls. Vad jag däremot ogillar starkt är alla typer av småkryp (värst är maskar, gråsuggor och skalbaggar) samt envisa ogräsrötter och taggiga växter. Nu när årets första rensning är avklarad - på såväl framsida som baksida - känner jag emellertid inget hat överhuvudtaget, bara kärlek:)

Vad jag förbehållslöst alltid älskar är såklart mina två Bustroll. Stortjejen fullkomligt flirtade sönder en liten grabb, med namn Anton, i fredags på Fröken Olssons Kafé. Först röt hon åt honom som ett lejon (?!), sedan visade hon sin gympapåse med danskläder (inklusive vattenflaska, trosor och tyllkjol), därefter bjöd hon på chokladboll (vilken de avnjöt liggandes i fönstret) och avslutningsvis konstaterade hon "nu är jag inte bara kär i Ebbe och Vincent utan även dig Anton!". H ä r l i g a unge! Man kan lugnt säga att det alltid är "high life" när hon är med!

En annan som också är "smått stökig" är jag själv. Mitt under fikan höll jag på att tända eld på halva kaféet. Råkade lägga min servett över ljuslyktan och det dröjde inte många sekunder förrän en liten fin påskbrasa prydde vårt bord. I panik blåste jag som en tok för att släcka elden, men den tog enbart mer fart... Kom sedan på den geniala idéen att använda mineralvatten som brandsläckare, vilket förvisso fungerade utmärkt men även resulterade i en fin liten damm. (Har uppenbarligen svårt att hantera kombinationen värmeljus och servett... sist var det min fd kollega Jens som fick agera brandman.)


Sammanfattningsvis denna helg: trädgårdspiff, nära-brand-upplevelse, vård av sjuk man, kryppremiär för Nella (nu kör hon dock "ålvarianten" igen men jag antar att det bara är en tidsfråga före Lilldamen och trappan dagligen kommer göra mig livrädd) och barnlek. Blandad kompott med andra ord!


Avslutar med bilder ifrån fredagens kafébesök:


Lillskit:)


Elle spanar på Anton


Glada kafébesökare


Fönsterhäng med nye kärleken


Önskar Er en härlig söndag!

Pussåkram/ Beckelina

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Håller helt med dig gällande trädgårdsarbetet! Ogräs och jord under naglarna kan jag ta, speciellt om det är soligt och skönt väder. Men vad jag har svårare för är precis det du sa; gråsuggor, SPINDLAR (vilka vi har tusentals av i rabbatterna!), sniglar och annan ohyra!
    Vidrigt säger jag bara! Och tråkigt när de förstör planterna...
    Men annars är det kul med trädgård. ;)

    Jättekul blogg! Läser allt som oftast! ;)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vad KUL att ha dig som läsare:)

    Rörande överens ang trädgårdspiff! Ja tack till fina rabatter, sol & välvårdad trädgård, nej tack till alla former av djur!

    Stor kram!

    SvaraRadera