onsdag 4 april 2012

Preparty på Mikado


Min vackra mor


Igår samlades släkten (med undantag ifrån Marie och Micke som var hemma och passade barnen) på japanska restaurangen Mikado för att "förfira" mamma 60 år! Stämningen var på topp, skratten många och läckerheterna avlöste varandra - asiatisk räksallad, misosoppa, friterade jätteräkor, sashimi (min favorit!), oxfilé med jordnötssås och friterade bananer med frukt & glass. Middagen varade i 4 h och som vi njöt av all den goda maten och varandras sällskap. Då mamma, pappa, brorsan med familj, Micke, tjejerna och jag är i Paris på mammas födelsedag var det extra trevligt att få påbörja firandet av världens i särklass bästa mamma tillsammans med mormor, Lisette, Anette, Bosse & kusiner. Släktfest på en "vanlig tisdag" piggar ju onekligen upp:)

Något annat uppiggande var Mikados personal. Fullkomligt underbara människor och servicen - oklanderlig! Servitriserna sjung, "huset" bjöd på dessert och vi blev uppassade på alla tänkbara vis. När vi, i oro över eventuella matstänk på våra kläder, erbjöds jättehaklappar tackade de flesta av oss (trots den fina gesten) nej. Pappa & Bosse slapp emellertid inte undan och före de hann blinka hade "chefen" försett dem med var sin skyddsdräkt, något vi andra hade väldigt roligt åt;)

Överhuvudtaget var gårdagens middag en verklig skrattfest och jag njöt till fullo av att kunna sitta ner och äta i lugn och ro. Vanligtvis servar jag två små damer med mat, dryck, avtorkning och bokläsning samt reser mig sisådär 10 ggr/måltid så det var smått fantastiskt (om än lite ovant) att sitta still och bara njuta.


La Familia:


Pappa & Bosse (utan förkläden)


Och med:)


Finaste Lisette & stiliga "grått är flott kussar":)


"Stylist-Vickan" med sin Gudfar


Söta Sara & jag skålar


Bästa brorsan


Älskade mormor Ketty & underbara mamma


Haj på pinnar:


Pappa förser sig med sushi


Tobbe likaså


Älskar moster Nettans "bestickstyle";)


Även oxfilé går utmärkt att äta på japanskt vis


Återigen - vilken h ä r l i g kväll! Hjärtligt TACK - för igår & för att ni finns - finaste familjen!

Varma kramar till alla läsare!/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar