fredag 2 juli 2010

Soliga Tess

Igår var Godingen Tess (behövs nog inte en närmare presentation men ja, det är kvinnan som saltar sina storys och hellre är snygg än varm;) på besök i Sävis och jäklar vilken god inverkan den donnan har på humöret! Har ju känt mig rätt risig ett tag (pga av too much skrik och nada sömn) men gårdagen var ljuvlig! Tack Tess för din värme och alla skratt du skänker - du är outstanding! Vi käkade lunch på altanen och skvallrade om allt och inget. Som den grabb-magnet vår goda Tess är kunde hon inte låta bli att flirta lite med byggkillen som arbetade på huset brevid. Gott Tess - det gäller att unna sig medan man kan;)






Bildserien ovan är ifrån vår senaste Sthlm-resa.
04.56, Hells Kitchen - när vi tog fotona tyckte vi de blev "görbra"... tänk vad lite alkohol gör med ens omdöme;)


Stellsan levde rövare (vilket i nuläget är mer regel än undantag) och Tess konstaterade glatt att hon ärvt sin mammas energi. När Lilldamen grävt ner sin pippidocka i jorden och spridit ut grillkolen (som, före Estelles omorganisering, låg snyggt och prydligt i grillen) över hela altanen gick hon in och plötsligt blev det helt tyst. Skönt, tänkte Tess och jag och fortsatte sippa på vår latte. Det skulle vi inte ha gjort! När vi kom in satt Estelle på hallgolvet och inventerade min sminkväska. (Den hade jag placerat på en 1,5 m hög byrå men min "driftiga" dotter hade lyckats klättra upp och hämtat ner den.) Estelle var (utan att överdriva) stridsmålad över hela kroppen (inkl ansiktet) och det fanns inte en kajalpenna eller ögonskugga som inte var färgtestad på hennes kropp. Allt smink saknade korkar och mina läppglans hade blandats ihop till helt nya färger. Mon dieu! "MIIIICKE!!!" skrek jag och förklarade snabbt att jag behövde åka till jobbet för att köra yoga;) (Tror jag lade till "nu får du ta hand om DIN dotter!")

Yogan var välbehövlig och jag andades väldigt intensivt för att återfå kraft:)


Ha en riktigt mysig helg!/ Beckis


Busungen Elle

4 kommentarer:

  1. Tack själv underbara du/ni!! Du har lika god inverkan på mitt humör och jag gick leende resten av dagen! Längtar tills vi ses igen!!
    Puss
    Tess

    SvaraRadera
  2. GosTess!

    Njut nu av din 3 veckor långa semester med singeltjejrna! Vågar knappt tänka på allt bus som kommer ske;)

    Puss/ Busan

    SvaraRadera
  3. Shit om det där var 04.56 så tycker jag fortfarande de blev görbra! Vi kunde lika gärna gått direkt till nån gruppanställningsintervju el nåt. Städat o präktigt i kvadrat. ;)

    SvaraRadera
  4. Hahaha, tala för dig själv;) Du och Tess e söta som socker but check out Busan. Tror jag på allvar jag är snygg?!!!

    Love/ Linslusen

    SvaraRadera