lördag 24 juli 2010

Semesterdepp & Shopping

Första semesterveckan snart till ända. Sammanfattningsvis har det var varit väldigt lugnt, lite väl stillsamt enligt mitt tycke. Fick ett smärre utbrott igår då jag konstaterade att det var meningslöst med semester om man ändå bara var hemma och städade. Kanske överdrev jag en aning (har ju en släng av damp ibland) för när Micke berättade vad vi gjort den senaste veckan insåg jag att det faktiskt var en del: (Inte en hel del, men en del.)

I måndags hade vi ju, som bekant, besök av Cicci & Co och på kvällen levde vi rövare på Liseberg. Tisdagen är som utraderad ur mitt minne så då gjorde vi nog inget särskilt... (Kommer, utan att överdriva, inte ihåg någonting gällande denna dag, märkligt!) Onsdagen var härlig! Först badmys vid Härlanda Tjärn och sedan "dance" på Masthugget. Gud, vad träning (i detta fall Millsans fantastiska dansklass) gör gott för välbefinnandet (TACK Milla!) Kände mig som en ny människa efter passet även om jag, motvilligt, får erkänna att jag blev helt slut. Man kan ju undra om kondisen också tagit semester? I torsdags - Allumpremiär! (Jag har inte lyckats besöka detta köpcenter tidigare trots att vi bor ett stenkast därifrån.) Shoppingen gick alldeles utmärkt och såväl Micke som jag blev stolta ägare till två nya plagg vadera:) Mannen min köpte röda sommarbrallor ifrån Gant och en randig Tigerskjorta. (Han har typ femtioelva likadana sådana skjortor men, vad jag förstår, kan killar aldrig få för många. Typ som tjejer och skor;) Själv hittade jag en ljuvlig vit klänning ifrån Hunkydory och en frackskjorta ifrån Maison Scotch. På kvällen Bodybalance tillsammans med Åsa och Camilla. Shopping och träning - couldn't be better!

Gårdagen började i moll (jag gick hemma och kände mig allmänt rastlös, sur och trött) men slutade i dur. Åsa kom hit på middag (då våra karlar sprang ute på stan). Shit, vilken god inverkan hon har på humöret, min NIKE-ängel! Vad skulle jag göra utan dig Åsa? TACK för att du ständigt skiner och gör mig glad! Och största kramen för det supercoola NIKE-kitet jag fick i sommarpressy - som vanligt alldeles för generöst! (De grymma gråa mysisarna, vilka sitter snyggt i rumpan men ändå har ett skönt häng, blir perfekta på afron och strippen:)

Ikväll middag på stan med tjejerna! Yes, jag känner att humöret börjar stabiliseras:)


Hellan & Åsi skall med ikväll! Och förhoppningsvis Svanis:)


Semesterpuss/ Beckis

Ps När jag skulle åka till Masthugget i onsdags kände jag mig "wild'n'crazy" och tog, tro det eller ej, motorvägen. Allt var frid och fröjd fram till Järntorget men sedan blev det problem. (Visste att jag borde åkt via Korsvägen;) Paniken var nära att ta överhanden när jag lyckades komma på "Säröleden" men med andan i halsen slängde jag mig av vid Majorna. Efter mycket om och men parkerade jag till slut vid Masthuggstorget. Pust! Ds

2 kommentarer:

  1. Älskade söta Beckis!
    Det är alltid lika underbart att dansa med dig så tack själv - vilken härlig energi man får när du är med ;O)
    Bra initiativ där med motorvägen - you go girl!

    Massor av pussar!

    SvaraRadera
  2. Millsi - you light up my world!

    Puss!

    SvaraRadera