torsdag 29 juli 2010

Farmor & Ronja


Min innerligt älskade farmor tillsammans med Estelle ca 9 mån


Sötaste Ronja i julas

28 juli 2009:

Min älskade farmor - Ulla von Zweigbergk - somnade in 84 år gammal. Farmor lämnade ett enormt tomrum efter sig och hon var, utöver världens finaste farmor och människa, en av mina bästa vänner. Så klok, så snäll och så omtänksam. Farmor har lärt mig många saker genom livet - alltifrån hur man uttalar sked och stjärna på korrekt svenska till alla tänkbara "vett och etikett regler". Hon levde efter devisen "livet är stenkul, tro på mej - jag är tjej" och hon var ett socialt unikum. Alla (och då menar jag verkligen ALLA) tyckte om farmor och hon kunde prata med vem som helst om vad som helst. Jag var hennes största fan och jag älskade henne utan sans. Det gör jag fortfarande.

28 juli 2010:

Ronja, familjens busvovve, avled och tillvaron blev påtagligt tråkigare utan denna glädjespridare till hund. Trots de senaste årens många krämpor var Ronja alltid glad, likt en valp, när man träffade henne. Det kommer bli tomt utan henne.

Farmor och Ronja var bästa vänner - nu tror jag de äter pannkakor och kexchoklad tillsammans i himlen:)


Minnerna av er finns för evigt hos mig/ Beckis

3 kommentarer:

  1. Ulla och Ronjis tillsammans! Trodde inte det gick men uppenbarligen blev himlen plötsligt en ännu finare plats. :) Tänker på er alla, försår att det måste vara lite tomt. Kram

    SvaraRadera
  2. Darling! Såg nu att min kommentar lät helt idiotiskt - "lite" tomt..!? Jag förstår mycket väl att det är JÄTTEtomt, menade bara att man kanske börjat vänja sig lite med hälften av tomrummet.. Usch jag är verkligen bättre på att kramas än att skriva i såna här lägen. :) KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hjärtat mitt! Du är bra både på att skriva och att kramas:) Förstod precis vad du menade!

    Tack Finaste för all din omtanke!

    KRAM!

    SvaraRadera