fredag 30 juli 2010

Skratt förlänger livet

Ingen tvekan om att detta stämmer till 100%! Många härliga skratt blev det såväl i fredags som i lördags och söndags:

Fredag:
Milla och jag skrattade oss igenom en shoppingtur. Kontokorten drogs med en sådan entusiasm att det svischade i butikernas babs-apparter och jisses vilket tempo vi hade:) Inom loppet av en timma hade Milla shoppat hela 4 plagg och 1 par skor (bland annat ett par sjukt snygga haremsjeans ifrån Desigual och en feststass ifrån Sisters. (Tyvärr hittade jag inte exakt de brallorna Milla köpte men länken visar en snarlik variant.) Själv gjorde jag mitt bästa för att motstå alla härligheter (skulle egentligen enbart vara med som smakråd och absolut inte köpa något själv) men när jag såg min drömklänning på Raglady - en gnistrande liten sak ifrån "By Zoé" - blev frestelsen för stor. Efteråt kände jag mig helnöjd och Milla och jag konstaterade, som så många gånger förut, att shopping är en ynnest av rang. (Shopping botar tristess, depp, dåligt väder och, håll i er nu, trög mage. Det sistnämnda kanske inte är världens mest upphetsande sak att diskutera men jag kan, av egen erfarenhet, garantera påståendets höga sanningshalt - shoppinglustan gör att adrenalinet rusar i kroppen och alla dysfunktionella funktioner fixas till på ett ögonblick. Man blir alltså både snygg och smal av att shoppa... och fattig - men skit i det;)

Lördag:
Nat, Frippe & Leon kom på besök ifrån Stockholmo och tillsammans med familjen Eriksson/Nilsson hade vi en supermysig kväll:) Två händelser är extra minnesvärda:

Scenario 1: Petterssons ambitiösa grillning i ösregn - slutade före den knappt hade börjat. Glad i hågen hade Micke tänt grillen och laxen låg färdigmarinerad och klar i väntan på tillagning. Då öppnas himlen och regnet fullständigt vräker ner. Åsa skyndar till hans undsättning med ett rosa paraply men, då jag inte lyckas hitta ngt ytterligare paraflax (att hålla över grillen), krackelerar våra grillplaner. Samtidigt som alla vuxna springer runt som yra höns och försöker rädda Micke, mat och grillgrejer från att bli dränkta (Henke räddar bl a löjromskexen:) går Stellsan loss med "gatukritorna" (sådana som man skall måla utomhus med) inne i huset. Älskar kaos:)

Scenario 2: Fröken Erikssons gradvisa berusning när jag nattade Estelle:) Läggningen tog en och en halv timma så jag hann bevittna (åtminstone höra) en hel del ifrån festen på nedervåningen. Herregud vad det fnittrades och busades - i synnerhet Åsa bubblade av skratt när hon sippade skumpa och delgav ngr utav hennes många roliga historier. Helt rätt Åsi - det gäller att leva varje dag som om det vore den sista!

TACK samtliga för en fantastiskt härlig kväll! Ni är lycka!


Leon har hajat att skratt är grejen!


Söndag:
Så många skratt som Åsa och jag delade vid söndagens tankning (!!) är svårslaget! Läs gärna om våra bravader på Åsas blogg:)


Skratta mer så lever du längre!/ Beckelina

Ps Apropå skratt - Millsan och jag lunchade med (nåja lunchade brevid) Felix Herngren i fredags på SoHo. Bara en sådan sak gör ju allt lite roligare;) Ds

5 kommentarer:

  1. Beckis, sötaste! Tack för en underbar fredagsshopping som spräckte budgeten med 100% - men damn va nice det var!!!
    Mera kvalitetstid!

    kramar i massor
    Milla

    SvaraRadera
  2. Pengar är till för att rulla;)

    KÄRLEK!

    SvaraRadera
  3. Haha.. Ja ett glas vitt och två glas skumpa gör en bergochdalbana på nolltid i denna sletna mammakropp! ;) Hick! Miss u Puss

    SvaraRadera