torsdag 29 juli 2010

Beautiful Borås

Jag vill härmed slå ett slag för Borås:) Jäklar vilken härlig djurpark det finns där! I tisdags begav vi (= mamma, pappa, Micke, Elle och jag) oss dit och snacka om att bli positivt överraskade! Jag trodde typ man skulle få se ngr förskrämda rådjur, en del får och kanske en och annan apa, men vad jag bedrog mig - där fanns allt! Elefanter, giraffer, bufflar, zebror, tigrar, lejon (inkl lejonungar!!!), apor av alla de sorter (orangutangungen var grymmesöt!), björnar... you name it! Stellsan hade ögon stora som tefat och ropade upphetsat "wow", "åhhh", "mamma-pappa-bebbe" när hon sprang omkring mellan de olika djurområderna. Hon är inne i den åldern där det bara är kärnfamiljer som gäller;) Till hennes stora förtjusning fanns hela familjen elefant representerad och likaså "Djungelns konung" med fru och barn. Att "det alltid regnar i Borås" märke vi inte heller någonting av - solen strålade och satte extra guldkant på vistelsen. Hela dagen var übermysig!


TACK La Familia och tack Borås!/ Beckis

Bildserien nedan är visserligen ifrån midsommar men kunde likaväl varit ifrån i tisdags:) Stellsan hade gärna klättrat in till djuren om hon hade kunnat:)








Ps CicciSöt! Djurparksvisiten skedde väldigt spontant på förslag ifrån mamsen och papsen... Hoppas vi kan åka dit tillsammans en annan gång:) Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar