torsdag 10 november 2011

Träningsdebut

Mitt första träningspass (sedan typ i mars) blev något av ett skämt. Intensionerna var goda (såväl tightsen som ziptröjan och Nike silverskorna var på) men det blev ändå inte riktigt som planerat. En timmes powerwalk i det sköna vädret stod på programmet och vid 13-tiden var jag redo att ge mig av. (Estelle skulle hämtas på dagis senast kl 14.00.) Då inträffade tre förseningsmoment vilka samtliga var omöjliga att negligera - 1/ blöjbyte 2/ upphängning av tvätt 3/abnormt kaffesug. Särskilt det sista (svep)skälet gick inte att frånse då en "Beckis utan koffein" är som julafton utan tomten, mjukglass utan strössel... ja, ni hajar. Först en halvtimma senare kom jag iväg men istället för en 60 minuters promenad i raskt tempo blev det en lugn halvtimmes promenix i solen. Varför lugn? Jo, i barnvagnens kopphållare fanns det ingen vattenflaska utan en stor kopp med kaffe upp till bredden, vilken skvätte förfärligt när takten blev alltför snabb... Jösses, bara att erkänna att man, för tillfället, är mer Lattemorsa än träningsbabe;)


Hur som helst var det underbart att vistas ute i det ljuvliga vädret! Njuter till max av höstdagar likt denna och kanske är hösten (med dess klara luft och fina färger) min favoritårstid... eller vintern med snö, sol och varm choklad?! Även vårens grönska och ljus är fantastisk... för att inte tala om sommarens värme! ÄLSKAR, helt enkelt, alla årstider!


Sommar är inte heller så dumt;)
(foto: Lisette Utberg)


Estelle & jag myser i Hjuvik
(foto: Lisette Utberg)


Sammanfattningsvis: Dagens topp - vädret. Dagens flopp - träningsförsöket. Bara att ta nya tag!

Kyss!/ Beckis

2 kommentarer:

  1. Men herrejösses vad snygg du är på de där bilderna!! Ja, givetvis i verkligheten också.
    Tack för senast och hoppas jag får nöjet att se er igen till jul!

    Pussar och kramar
    Tess

    SvaraRadera
  2. Åh, min (Delika)Tess, s a k n a r dig redan! Vackrare glädjespridare finns inte!!! Tack för att du är du! Ses såklart till jul! Puuus!

    SvaraRadera