lördag 26 november 2011

Smetfrosseri

Kan man någonsin få för mycket kladdkakesmet? Jag trodde detta var en omöjlighet (då det är så sjuuukt gott) men för en halvtimma sedan fick jag veta att det går! Bakade kokoskladdkakor till festen nästa helg och i vanlig ordning belönade jag mig själv (för denna husmorsinsats) genom att gå loss med slickepotten. Fine att göra detta efter avslutat bak men inte efter varje bakverk... När man bakar en kaka är smeten supergod och "slickepottproceduren" bakningens givna höjdpunkt, men gör man "en Beckis" (dvs saknar all form av karaktär och smetfrossar) inträffar följande:

Kladdkakesmet ifrån bunke & slickepott - kaka 1: "Ljuvligt!"
Kladdkakesmet ifrån bunke & slickepott - kaka 2: "Gott, men det börjar bli lite mäktigt..."
Kladdkakesmet ifrån bunke & slickepott - kaka 3: "Mår illa men liiite smet till skadar väl inte?"

Nu mår jag allt annat än bra och tänker aldrig mer äta kladdkaka. Åtminstone inte förrän nästa helg;)


Annars? Hoppas ni alla mår bra och njuter av helgen!

PUSS!/ Beckis


Avrundar med härliga bilder på Me&i-kläderna vilka införskaffades på klädpartyt härom veckan!


Användbar kavajkofta


Cool i zebramönstrat


Design Cecilia Blankers för Me&i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar