måndag 24 oktober 2011

Lyxlördag


Älskade Mamma & Finaste Lisette


I lördags hade jag och Noelle en riktigt heldag/kväll tillsammans! Dagen inleddes med "förfest" hos mamma inför eftermiddagens besök på Fiskekrogen. Hos "Casa von Zweigbergk" bjöds det på smarriga snittar och vitt vin, vilket gjorde att feststämningen kom igång redan vid 14-tiden och därefter begav sig "6 glada damer" (Mamma & Friends och jag) iväg till restaurangen och den uppdukade skaldjursbuffén. Till detta champagne. Som jag längtat efter denna gudadryck! (I dryckesväg är bubbel, vid sidan av kaffe, det absolut bästa jag vet!) Med tanke på att Noelle skrikit som en tok efter varje gång jag ätit skaldjur vågade jag inte chansa, utan avnjöt istället rödspätta med sparris & svampkompott. Inte så dumt det heller:)

Kvällen avslutades hemma hos Hellan med sushi, mys i soffan och efterlängtad väninnetid med henne och Mollan. Samtalsämnen fanns, det som alltid, gott om:) "Seriösa ämnen" (såsom 3-års trots, graviditet och livsfrågor) mixades med sex, killar och dieter. Vill passa på att flika in att jag är den största av motståndare till bantning! Mitt förra inlägg handlar om att, för en tid, begränsa intag av flingor, mackor, juice och snask för att bli av med det onormala sötsug jag lade mig till med under graviditeten, ingenting annat! Min åsikt är fortfarande, och kommer alltid vara, att kombinationen av varierad kost (= ät vad du vill i måttlig mängd) & träning är det enda som gäller! Punkt.


Glader & Trötter


1/ Lillan sover sig igenom "förfesten"...


Pigga som få - Kerstin & Maj-Lis


Mamma & Agneta


2/... och restaurangbesöket


Skååål!!!


3/... och Sushikvällen


Hellan & en vaken, men trött, liten dam


Dax att sova efter en "ansträngande" dag;)


TACK Älskade Mor & väninnor, Moster, Hellan & Molle för sann lördagslyx!

Nu dinnertajm! PUSS!/ Becka

2 kommentarer:

  1. Tack själv skatten! Det är alltid ett sant nöje att få umgås med dig/er!!
    <3 <3 <3 Molle

    SvaraRadera
  2. Detsamma Mollsan! Vi hjärtar dig/er!! :)

    SvaraRadera