tisdag 4 oktober 2011

"Det går bättre & bättre...


Dockan Noelle 1 mån


... dag för dag!" Nja, kanske inte helt sanningsenligt, även om jag önskade att så vore fallet. Visst, en del saker (såsom nappträning och bröstproblematik) går definitivt framåt men gällande andra, råder "1-steg-fram-2-steg-bak-principen". Värst är (alla småbarnföräldrars "big issue") avsaknaden av sömn och Noelles "koliktendenser". Stundvis är hon fullkomligt otröstlig och skriker timmar i sträck. Det skär i hjärtat att se hennes plågade ansiktsuttryck, uppsvullna mage och intensiva kämpande. Situationen är jäkligt jobbig, plågsam och tröttsam (igår fick jag exempelvis ställa in ett BVC-besök för att jag - efter ännu en sömnlös natt - helt enkelt inte orkade ta mig dit) men då hon, somliga dagar, är världens mest harmoniska baby vägrar jag tro hon är ett "kolikbarn". Håller mina tummar hårt att skrikandet är en snabbt övergående fas. Gode Gud - låt mig behålla mitt förstånd under tiden;)

Det känns nästintill oförskämt att klaga när man välsignats med en alldeles bedårande dotter men tröttheten är stundtals utmattande. Att man, utan tillräckligt med sömn, även förvandlas till en lättirriterad och irrationell person gör inte saken bättre. Dessutom blir man ful och fet av sömnbrist! (Glåmighet är aldrig klädsamt och sötsaker äts i tid och otid i ett desperat försök att finna någon sorts energi.) Förstår till fullo att tvångsvakenhet är en beprövad tortyrmetod då sömnbrist bryter ner vilken människa som helst...

Kontentan av denna (lite för långa) utläggning - SOV så mycket du kan! Du blir både smart, snäll och snygg!


Se vad söt man blir av sömn:)


Härligheter senaste tiden? Alex 20-års fest förra helgen (se bilder nedan), lååångfika med BÄSTA Åsa på NK, Estelles tandläkardebut (vilken gick som en dans), Däckarnas avtackningsmiddag pour moi på Svea Hof och söndagens "Boråsride" för att spana in lejonungar. När jag summerar veckan inser jag att vi faktiskt gjort en hel del trevligt... Bra att påminna sig själv om då tillvaron uteslutande tycks bestå av amning och blöjbyte!


Totalt avslappnad hos Jens...
(Svea Hof 1 okt)


... och hos moster Lisette
(Alex 20-års fest 25 sept)


Snyggsambon min:)


GRATTIS Kussen!


Alltid smarrig mat hos familjen Utberg!
(Här grillmästaren Bosse)


Syskonen Bus


Soffgos med Moster Nettis, Estelle & Noelle


Piggelina på kalas


Är medveten om att frånvaron av sömn även påverkar min bloggs inläggsfrekvens. Finaste läsare - förbarma er över en sliten 2-barns mor... Lovar att uppdateringarna snarast kommer ske mer kontinuerligt och att bloggen återfår en touch av glamour iform av shoppingtips och festrapporteringar! Skall bara sova först;)


Ta hand om Er!/ Becka


Ps Kan inte låta bli att citera min kära mamma ifrån helgens Zoo-visit. När vi står och spanar efter lejonungarna (men enbart ser fullvuxna djur) frågar hon mannen brevid: "Har du sett några nykläckta björnungar?" Inte konstigt att han såg smått frågande ut... 1/ fel djurart, 2/ mig veterligen "kläcks" vare sig lejon- eller björnungar?! UNDERBARA mor!!! Ds

2 kommentarer:

  1. Jag slutade med storkomsumering av mjölkprodukter när Bianca skrek i timmar om kvällarna och vägrade bli annat än buren. Det fungerade för oss. Kan vara värt ett försök:)

    SvaraRadera
  2. Tack Finaste! Typiskt att det är mjölkprodukter som skall uteslutas:( Jag som älskar flingor och mjölk, latte, keso... Kanske kan man fuska till sig en skvätt mjölk till kaffet?
    Tänker på dig! Stor kram

    SvaraRadera