söndag 13 maj 2012

Mingel med Jesus:)


Nu har Estelle en alldeles egen Bibel


Schysst skulptur av Jungfru Maria & Jesusbarnet


Visste inte att Estelle är med i kyrkokören?!


Sätt nu inte kvällsfikan i vrångstrupen men vet ni vad jag gjort idag? Då det är söndag har jag givetvis, likt den gudfruktiga människa jag är, varit på familjegudstjänst;) Och inte nog med det! Efter andakten väntade fika, korvgrillning, barnaktiviteter (såväl hoppborg som ansiktsmålning) och mingel med präst & övrig församling! Halleluja!

Förstår om ni funderar... Har Beckelina gått och blivit frälst? Eller kanske syndat och är i behov av förlåtelse? Nja, på a/ svarar jag "att jag tror på någon/några/något då livet och allt levande är lite för maxat för att bara ha uppstått ifrån ingenstans" och på b/ svarar jag "inte mer än vanligt";) Anledningen till dagens kyrkovisit heter "Barnens Bibel". Ända sedan Noelles dop har Estelle pratat om "den coola boken med massa bilder på djur och människor" och idag slog vi slag i saken och gick alltså tilll Anskarskyrkan för att hämta upp den åtråvärda sagoskatten:)

Roligast under dagen? När prästen bad "alla barn" i kyrkokören att stiga fram och Stellsan, glad i hågen, ställde sig längst fram i mitten och försökte "hänga på" utan att ha en susning om vare sig melodi, text eller koreografi. (Uppenbarligen hörde hon bara delar av prästens presentation.) Unga damen von Z bjuder ständigt på nya överraskningar och livet tillsammans med henne är onekligen spännande:) TACK du goa lilla KnasFia för alla skratt du skänker och äventyr du tar oss med på!

Även om jag (ovan) busat lite om kyrka och fromhet vill jag, avslutningsvis, berätta att familjedagen var hur mysig som helst! Vacker sång, charmig präst, stämningsfull ljuständning, bibelhämtning, sol, skratt, grillkorv, kaffe & kaka samt hopp & studs. Vad mer kan man begära?!



Finklädd kyrkobesökare diggar lekhörnan


"Simsalabim"! Här förvandlas Elle till...


... Maja Gräddnos:)


Estelle håller hårt i sin nya ägodel


In action!


Mor & dotter med matchande fotominer;)


Under helgen har även vårt hem förvandlats till ett "Galleri" med hela 5 nya konstverk! Återkommer:)

Önskar Er en fin vecka!/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar