söndag 20 maj 2012

Omväxlande helg


Premiärdopp


Lekplatshäng


Strandbus


Det där behagliga "flytet" man eftersträvar en helledig dag - ni vet när allt känns lätt, kravlöst och skönt - ville inte riktigt infinna sig under gårdagen. Samma sekund vi skulle bege oss ut på picknick (och vagnarna var fullastade med barn, matsäck, filtar och sandleksaker) började det spöregna, när det var dax för hemmaträning ville barnen promt hänga med/klättra på mamma (vilket försvårade mitt BB-pass avsevärt) och den planerade videokvällen förvandlades till ett "lägga-barn-maraton".

Däremot, idag - Sunny Sunday:) Vi har tillbringat större delen av dagen utomhus och besökt såväl lekplatser som Härlanda Tjärn. Min modiga lilla tjej stod för årets första bad och trots gåshud och "tandhackning" gav hon sig inte förrän 3 dopp var avklarade! Även minstingen verkade trivas och "sötchockade" sin omgivning med flirtig blick och ny solhatt. Jag själv snarare "blekchockade", men skit samma! Solar man aldrig kroppen, förblir den mjölkfärgad, tänkte jag och slängde av mig det mesta;)



Lördagens perfekta picknickväder;)


"Brillan" & "Hatten" är ute och går:)


Smidig som få flyger leoparden fram...


...och avslutar med "prinsessvinkning"


Gångträning


Skvätt uppskattas INTE!


En förmaning Micke bryr sig föga om!


Relativt få uppskattar dagens vattentemp...


Min blekbleka kropp bekymrar mig inte märkbart:)


Sammanfattningsvis - omväxlade helg gällande såväl väder som humör men, mestadels, "soligt" såklart! Blir alldeles varm inombords när jag ser ovanstående foton!

Hoppas ni har det gott!/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar