tisdag 17 januari 2012

Halleluja Hennings!


Tummen upp för träning!


Så var det äntligen dax för min högst efterlängtade träningspremiär - Sh'Bam (grymt danskoncept ifrån Les Mills) på Sportlife Partille. Säger bara, wiiiha!!! Tack Fröken Hennings för bästa partyfeelingen en gråmulen tisdag! Berondeframkallande? Definitivt! Hade nästan glömt det men shit vad jag ÄLSKAR att träna!!!

Efter dansen provbakade Stells och jag sötsaker till Noelles dop - bärmuffins och jordnötskaka med chocotryffel! (Tack Lisa för finfina recept!) Tur att Lillgumman styrde upp bakningen och höll det rent och snyggt i köket... "bombnedslag" är bara förnamnet! När mjölet yrde som mest kom LillM och Alex på besök. Småchockade över 2-barns kaoset (Estelle var tokuppspelt och Lillan förkylningsgrinig) men nöjda över nybakade muffins till kaffet:) Mysigt att ni tittade förbi!


Koffeinuppladdning


Stells går loss med mjölet


Socker och ägg vispas poröst


Gäller att baka med finess


Det färdiga resultatet


Nu skall jag provsmaka jordnötsdrömmen! Bakverk till kvällsmat? Jajamen, n j u t n i n g är min melodi! Dessutom har jag har ju tränat idag;)

Natti natti/ Beckis

2 kommentarer:

  1. Du MÅSTE berätta hur jordnötskakan var. Så sugen på att baka den! Kul att du testade. Kram

    SvaraRadera
  2. Då jag älskar såväl jordnötter som choklad har jag (tack vare dig) hittat en ny favoritkaka:) Så sjuuukt god! Dock aningen mastig - en bit; förföriskt god, två bitar; lite för mycket, tre bitar; too much;) Stor kram & tack för inspiration!

    SvaraRadera