tisdag 11 maj 2010

Det är fult att ljuga...

... men ibland kan en liten vit lögn vara på sin plats. Trodde jag...

För ngr veckor sedan spanade jag in ett par schyssta Replay-jeans (mörka med ngt högre midja) och beslutade mig glatt att beställa ett par då min storlek var slut. Några dagar senare hittade jag (vilket jag tidigare bloggat om) ett par ljusa Nolita och "glömde" i min shopping-iver bort min tidigare beställning. Härom dagen ringde en brutta if NK-Fashion och berättade att mina Replay fanns att hämta. Shit! Att köpa två par jeans inom loppet av ngr veckor kanske är lite magstarkt med tanke på "ekonomidiskussionerna" vi haft hemma? Men å andra sidan behöver jag nya brallor... och jeansen är ju dessutom varandras motsatser (ena paret slitna, ljusa och andra paret strikta, mörka). Efter en stunds dividerande med mig själv kom jag fram till att jag verkligen behöver nya byxor och att Micke skulle förstå detta. (Optimistiskt tänk är min grej:) Men kanske var jag, trots allt, inte helt övertygad över att mitt inköp skulle uppskattas till fullo så jag valde följande "smarta" tillvägagångssätt - att be mamma hämta jeansen, smuggla in dem i walk-in-closeten, ta fram dem vid ett väl valt tillfälle och säga "nejnej, de här byxorna är inte så nya, har haft dem flera månader...". Tyckte min idé var briljant fram tills igår kväll då Micke frågade - Jaha, och när skall du hämta dina nya jeans? VA? Hur vet HAN om detta? Generad började jag stamma ngt om att jag visst skulle berätta för honom och att jag faktiskt inte bestämt mig huruvida jag skulle ha dem eller inte. Yeah right;) Nu undrar jag bara vem som har avslöjat min vattentäta plan? Mamma? Inte troligt - hon brukar vara grym på shoppinghemligheter. Min största misstanke just nu är paret Eriksson/Nilsson... Kanske har en liten groda hoppat ifrån Fru Erikssons mun och landat i Herr Nilssons öra för att sedan skutta vidare till Pettersson? Kommer gå till botten med detta så Åsi det är bara att erkänna;)


Har det kommit en liten froggy ifrån denna vackra mun, tro?


Kontentan av följande inlägg är:
1/ Det är fult att ljuga
2/ Om du gör det, berätta inte för ngn

Hur reagerade då Micke? Han konstaterade bara lugnt: "Beckis, vi håller inte på så här (=ljuger), det är väl bara att köpa jeansen och sluta smyga, vad är problemet?" Jag ÄLSKAR min man! Måste härmed revidera ovanstående slutsats med:

3/ Ljug aldrig för Micke P!


Puss för att du förstår!


Shoppa lugnt/ Beckis


Ps Idag slog min far alla rekord i p-böter. Han samlade ihop 9 (jag repeterar, NIO!!!) parkeringsböter ifrån sina två bilar. (7 på den ena och 2 på den andra.) Behöver jag tillägga att MvZ:s hatobjekt nr 1 är parkeringsvakter? Ds

Ps2 Vem tror ni jag mötte precis när jag gick till lekplatsen utrustad med diverse sandleksaker och en stor kopp kaffe? Just det, helt rätt, en av grannarna ifrån i söndags. Lattemorsan på språng igen, tjo ho! Ds2

8 kommentarer:

  1. Waaaahh!! Oh My God!! Det här kan inte stämma ö v e r h u v u d t a g e t.. Fullkomligt oförstående ställer jag mig till detta..??! (Ps. Sorry.. ;)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, jag dör, vad roligt!!!

    1) att köpa 2 par (helt olika) jeans inom några veckor tillhör en kvinnas rättigheter. Ffa om man har burit mannens barn i 9(!)månader.

    2) Vid tillfälle då "nej, men DE gamla brallorna" ska användas, blanda aldrig och då menar jag aldrig, in någon utomstående till detta cirkustrick.

    Kramar
    Mo
    Ps. Din far är min nya idol. Jag trodde att mina fyra P-böter under 1 månad var många, särskilt då jag kör en miljöbil och i stort sett får parkera överallt, men där misstog jag mig...:)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha...jag tror jag skrattar ihjäl mig.
    Kan se det hela framför mig!
    Tror det är fru Eriksson via herr Nilsson som skvallrat :)

    Ska skriva in "läsa Beckis blogg" i min kalender varje dag, så jag får mig ett skratt!

    PUSS
    Sandra Merino

    PS. Vill se bilder på de nya jeansen, pronto...

    SvaraRadera
  4. Eriksson, har vi inte lärt oss att det är fult att ljuga?;)

    VISSTE att det var du!!! Men vet du? Du är redan förlåten och jag älskar dig lika mkt som alltid! Vet att du kan hålla "riktiga" hemlisar!

    SvaraRadera
  5. Darling-Mo!

    Vi e helt överens: Yppa aldrig ett ord om shoppinghemligheter, it's hot stuff!

    Hahaha, du och farsan måste digga p-lisor!!

    SvaraRadera
  6. Busan! Det är härligt att du kommit igång med bloggandet igen efter flytt yran!

    Du är för skön, du borde väl veta vid det här laget att Pettersson så småningom får reda på allt =)

    En bild på månadens jeans inköp känns som ett måste! Kanske man får se dem live på lördag =)

    Puss Molle

    SvaraRadera
  7. Golli!

    På lördag kör vi, L-J-U-V-L-I-G-T! Med eller utan jeans återstår att se;)

    KYSS!

    SvaraRadera
  8. SÖTMerino, your wish is my command:) Ikväll är det jag som fotar mig själv i mina nya pants!

    Puss i mass!

    SvaraRadera