fredag 16 april 2010

Natten Gud glömde

Kors i taket, "BB" har hittat tangentbordet:) Denna vecka förtjänar jag inte mitt nya epitet - BloggBeckis - överhuvudtaget men så här på fredagskvällen tar jag revansch. Låt mig presentera
veckans händelser: (Tänkte först skriva "höjdpunkter" men insåg snabbt att vissa av nedanstående berättelser inte platsar i den kategorin. Vill redan här varna känsliga läsare...)

  • Natten Gud glömde inträffade i måndags. Klockan 02.15 vaknar jag av en spya (!!) rakt i ansiktet då (stackars) Estelle blivit akut magsjuk. Jag vet, det låter helt overkligt och spontant betvivlar man sanningsgraden i historien men jag kan (dessvärre) intyga att allt är fullständigt sant. Det var bara att förtränga det som nyss inträffat ("det har inte hänt, det har inte hänt") och agera snabbt. In i badrummet och skölja av Lillan och mig själv, slänga Estelles pyjamas och min t-shirt (nej, tvättning är ej ett alternativ, kräkkläder går bort!), ut med täcken och kuddar på balkongen (dessa förtjänar en andra chans), natta Estelle och lägga henne i soffan, bädda rent med nya lakan och filtar, bära över E till sängen och slutligen själv försöka somna om. Ungefär två timmar senare upprepas förloppet (vad har jag gjort för ont?) och jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. (Tror jag gjorde det sistnämnda.) På morgonen körs ytterligare en repris och jag har förvandlats till ett fullständigt ras... Mammalivet är sååå "glammigt"! (NOT!)

  • Tröst-shopping ägnade jag mig åt i torsdags: "Veckan-har-ju-varit-så-jobbig-så-jag-är-faktiskt-värd-mentaliteten" infann sig och vips så blev ett par (ljusa, tajta, slitna) Nolita jeans och en Replay t-shirt mina. Humöret förvandlades blixtsnabbt ifrån moll till dur och det är bara att återigen konstatera det vi alla redan vet - shopping är helande! Gårdis - jag måste tacka för att du inspirerade mig till denna "vardagsglamour" genom ditt blogginlägg! TACK - hade nästan glömt av hur bra man mår av att sätta sprätt på pengar:)



  • Två stycken sol-luncher har jag hunnit med. I torsdags myste jag och Lill-M på TemplePub 4244 (måste passa på att rekommendera deras gudagoda husets vita!) och idag lunchade jag med min supersympatiske arbetskollega Jens vid Svart sjön (kan den heta så?). Känns riktigt kul att mitt jobb på Däckarna har kommit igång på allvar! Somliga kallar mig numera för Däckis - istället för Beckis - något jag försöker förtränga helt;)

  • Veckans missbruk - torkade aprikoser. Jag erkänner - jag är galen i dessa små skrumpna sötnosar. Köpte en påse (modell stor) igår och när tror ni den tog slut? Helt rätt, går! Inte bra, magen svullnar upp likt en ballong och man känner sig fet i minst ett dygn - varning utfärdas.

  • Skönast i veckan var dagens coreklass - jag älskar verkligen att träna! Kan ju låta klämkäckt men träning gör verkligen underverk, för både kropp och knopp!
    "Käcka-Becka" (ett annat av mina härliga smeknamn)
    is back!


Japp, detta var ett axplock av vad som hänt - sammanfattningsvis har veckan bjudit på det mesta. Skall det levas, skall det göras ordentligt!

Bästa helgen till Er!/ Rebecka

2 kommentarer:

  1. Håller med om aprikoserna Beckis eller ska jag säga Däckis...;.) Himmelskt goda men ack så snygg mage man får.. Puss

    SvaraRadera
  2. Babe! Som gammal Mölndalsbo blir jag lite nyfiken på Svartsjön.. Låter som en trevlig liten vattenhåla, men var fasen ligger den?! Det kan inte vara så att söta Miss von Z menar Stensjön? ;) hihi.. Love u - det vet du!

    SvaraRadera