onsdag 26 maj 2010

EGO-Tisdagen


Malin, Åsa och Helene - det är en EGO-boost att hänga med er!


Igår hade jag en riktig "EGO-eftermiddag/kväll":) Efter jobbet drog jag till "Thomas Frisörsalong" på Vasaplatsen och blev ompysslad av FavvoFrissan Marie i två timmar. Det gick sådär med mina "red-head-planer" men jag blev (som alltid när Marie fixar) helnöjd mitt mitt nya blondare jag.

Innan jag gick ifrån frissan smet jag in på deras toalett för att byta om och piffa till mig lite - skulle nämligen direkt till "EGO-night" på Konsethuset tillsammans med Ås, Molls och Hells. (Kan säga att jag fick använda mig av mina yogakunskaper för att kunna lirka på mig nya underkläder, strumpebyxor och klänning på en typ 2 kvadratmeter stor toalett:) Småsvettig, men glad, rusade jag upp längs Avenyn och utanför Park hör jag: "Guuud så snygga skor!". När jag tittar upp ser jag restaurangens trevligaste servitörs bländvita leende och jag beslutar mig raskt för att ett besök på Park, efter jippot, är givet. Väl på plats dricker jag vin med mina donnor och i minglet stöter vi ihop med Snygga, Smala och Supertrevliga Monika Björn (jag vet, livet är inte rättvist;).

Sedan var det dags att inta sina platser för att inspireras av bla Elizabeth Gummesson, Annika Sjöö och Babben Larsson. "Självkänsla-begreppet" var kvällens röda tråd och ämnet stöttes och blöttes av samtliga talare. Mest minnesvärt var, enligt min mening, Elizabeths påminnelse om att leva i nuet. Varför älta gårdagen när den ändå inte går att förändra? Varför grubbla över morgondagen när vi inte vet ngt om den? Med andra ord - "fånga dagen", lev i nuet, njut av livet - varje dag, varje minut, varje sekund. (Man har hört detta hundra gånger men, tyvärr, kommer man behöva höra det minst lika många gånger till.) Ingen har blivit lovad en morgondag så lev IDAG! Halleluja:)

Gillade också Babbens uttalande om sin idol Whitney Houston: "När den kvinnan sjunger är det som om kärlek kanaliseras direkt ner till henne (och vidare ut till oss) ifrån Gud". Shit, vilken grej, vem hade inte velat ha en sådan kanal:)


Härliga Babben - vilken kvinna du är!


Diggade, av förklarliga skäl, även prisutlottningen väldigt mycket... kan ni tänka er, jag V-A-N-N! Ett fantastiskt pris dessutom - ett "solhalsband" med magiska energigivande pärlor - det ni! Blev så glad så jag nästan kramade sönder givarna, tillika skaparna, av denna undersköna gåva. Tack vackra Mira Malin & Susanna Nova! Spana in www.temple.ma - där säljs bl a ljuvliga "Moder-jord-smycken". Tycker du skall unna dig ett helande halsband NU - det är du värd!


Stolt "sol-halsband-ägarinna" tillsammans med Mira Malin & Susanna Nova


Kvällen avrundades med favvo-måltiden (champagne och råbiff) på Park. Värre kan man ha det på en tisdag;)


LEV LIVET och kom ihåg att du är unik och alldeles underbar!/ Din Beckis


Mitt allt - min Estelle

3 kommentarer:

  1. Härliga, vackra Beckis!
    Det var en ynnest!
    Ska definitivt göras om.

    Kramar i stora lass
    Mo

    SvaraRadera
  2. När jag vaknade igår morse tänkte jag för mig själv: här ligger jag och duger... nä det lät tråkigt - ändra mig snabbt till: här ligger jag och fantastisk! =)

    Man inser snabbt vad som är livskvalité när man får umgås med sina kära vänner på en helt vanlig tisdag - ni inspirerar mig!

    Kärlek Molle

    SvaraRadera
  3. Helt rätt tänkt Mollsan - du är alldeles FANTASTISK!

    SvaraRadera