onsdag 26 maj 2010

Elle + Vince = SANT

I lördags, på Pingstafton, hade Estelles syssling Vincent 2-års kalas. Allt var tipp topp och perfekt uppstyrt av Mamma Linis - smörgåstårta, fruktfat, marsinpantårta ("Victoria-&-Daniels-kärleks-tarte" som sedan ngn vecka tillbaka säljs på utvalda konditorier) och andra godsaker stod uppdukade och till detta avnjöts vin, öl, saft, kaffe och "små-grå"(!!). Allt var ljuvligt gott förutom den sistnämnda drycken. Jag hetsades att dricka denna vedervärdiga lakris-shot (skall tillägga att detta skedde när alla barn sussade sött) men, vuxen som jag är, nöjde jag mig med att bara lukta på eländet. (Kan låta präktigt men jag och black-shots är inte "like this" om man säger så...)


SötLinis diggar "små-grå"


Hur som helst var kvällen urmysig och bästa av allt var födelsedagsbarnet och Stellsans kramkalas - shit, vad söta småttisarna var när de sprang efter varandra och skrek K-J-A-A-A-M för att i nästa sekund slänga sig om halsen på varandra:)


Elle + Vince = SANT


Under festen gick hela gänget ut för att lira fotboll. Stellsan var, likt sin mor, måttligt intresserad av denna (meningslösa;) syssla utan rusade istället kvickt till lekplatsen. (Nu kommer jag förmodligen få hatmail ifrån festens fotbollsälskande grabbgäng och kanske även ifrån de forna fotbollsstjärnorna Molle, Cicci och Åsa:)


Stells laddar inför rutschkane-färden


Avslutningsvis vill jag hylla Vincents mormor (Mickes faster) Gittan - så otroligt gullig och omtänksam! Stellsan fick bedårande kläder och skor ifrån Gittan, Lina och Thommie (med familjer). TUSEN TACK!!!



Kramkalas även mellan Tessan & Gittan


Kärlek/ Beckis

4 kommentarer:

  1. Fotboll i all ära men det finns ju ballare grejor. (Typ tusen. ;) puz

    SvaraRadera
  2. Kan alltid lita på dig! Typ kärlek, vänner, skor och fler skor:)

    L.O.V.E

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint du skriver!
    Tusen Tack för en super trevlig kväll å den fina spark cyckeln,som han nu springer med! :-)
    Längtar till nästa dejt!
    STOR kram***

    SvaraRadera
  4. 1000-tack!!!! för att ni finns i mitt liv!!!! jag älskar er så mkt!!!! hoppas att vi ses snart igen!!! kramiz =) faster Gittan

    SvaraRadera