lördag 4 augusti 2012

"Troll" i Batman


Ingen bio för "Mickelina":(
(foto: Åsa Eriksson)


Fine! Jag hajar! Det är tydligen inte meningen att det vare sig skall bli någon gemensam familjeaktivitet eller biodejt för Micke och mig... Magsjuka har ju, som bekant, härjat hos barnen denna veckan och värst har det såklart varit för de drabbade små liven men även ovetskapen (friska/inte friska?, färdigspytt/mer att vänta?, mata/inte mata?) har varit sjukt jobbig. Vid ett flertal tillfällen har vi trott (velat tro eller önskat kanske är bättre ord?) att eländet passerat (senast för ngr h sedan) och planerat/påbörjat roligheter vilka vi tvingats avbryta illa kvickt.

I onsdags skulle Åsa (min soulmate jag lääängtat galet mycket efter då vi inte setts på typ 3 v) komma hit på middag - inställt.
I torsdag var det dags för en efterlängtad biokväll med Micke, Batman & popcorn - inställt.
I fredags väntade vi "sova-över-gäster" (Fiffi och Maximo) - inställt.
Härom dagen (glömt vilken dag då alla flutit ihop i en enda sörja) gladdes vi åt att ingen av barnen mått illa på 24 h och packade in oss i bilen för familjeutflykt men hann knappt lämna parkeringen förrän det var "kört".
Idag gjorde vi ett vi ett nytt försök men med samma resultat, dvs nerspydd baby, bilstol och säte.
Imorgon stod firande av kusin Sara samt nytt bioförsök (jajamen, bokade och betalade biljetter även denna gång!) på programmet men båda aktiviteterna är nu avbokade.


TRÖTT är bara förnamnet. Skall sätta mig i solen en stund (Nella sover och Micke & Elle är i stan), dricka kaffe och ANDAS.

Nya tag/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar