måndag 11 juli 2011

Kär i Klädesholmen


Rosenvägen - vårt nya sommartillhåll


Klädesholmen


Jag är fullkomligt förälskad i familjens nya lantställe på Klädesholmen där vi firat vår första semestervecka! Här kommer en rapport i bild- och punktform över vår vistelse på "Bästkusten":)

Salta klippor. Svalkande bad. Solkysst hud. Sill & Tjörnpotatis. Mjukglass med karamellströssel. Romantiska rosengränder. Vita dockhus (varav det minsta, vårt). Mostermys (japp, halva släkten var samlad!). Altanhäng & båtäventyr. Svensk SOMMAR!



Estelle med sin nyfunna vän Linn


Blomsterprakt!


Gullungen på restaurang "Kylen"


I mormor & morfars kvarter


Mammas kusse Tobbe jobbar i fiskbilen


Flygtur


Mors kusin Sara = en favorit!


Badtjejen


Strandmys


Nyblivna båtägare


Självfallet ville även jag provsitta båten:)


Nå, några moln på vår klarblå himmel? Knappt, men självfallet var det ledsamt att såväl mamma och Stellsan blev sjuka sista natten:( Krya, krya, fort, fort! Själv besväras jag, förjämnan, av "halsbrännan from hell". Spelar liksom ingen roll vad jag äter, eller inte äter, så jag har beslutat mig för att strunta i alla "goda råd" och fortsätta frossa salami, mjukglass, kinapuffar, juice & kaffe:)


Mjukglass är himmelskt gott men VARNING för halsbränna!


Förutom soft semesterliv, något annat härligt som hänt den senaste tiden? Om det är!!! 4 bästisar (Fia & Nathan samt Lotta & Björn) har blivit stolta föräldrar till varsin ljuvlig son! All lycka och kärlek till Er! Snacka om bästa sommarpresenten:)

Veckans mest oväntade? Ett telefonsamtal ifrån min agentur med ett jobberbjudande om en reklamkampanj i Holland:) En smärre detalj hade dock undsluppit kunden, att jag är gravid i 35:e veckan... Alltså, inget modelläventyr för min del denna gång men ändå en kick mitt i gravvovardagen;)


Ta hand om Er & njut, njut, NJUT/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar